A spanyol Tauro azon márkák közé tartozik, amelyek régóta billegnek az ismeretlenség és a hírnév határán. A manufaktúra fiókjaiban számtalan, érdekfeszítőnek ígérkező autó terve lapul, konkrét, megfogható valójában azonban csupán egy modelljük: a Tauro V8 Spider létezik. Ezt már másfél éve lebegtetik a köztudatban, az első példánya azonban csak idén nyáron lép a közönség elé.
A kétüléses roadsterről hosszasan ömlengenek a cég honlapján, karakterét mégis a száraz tények írják le legszebben.
A 4425 mm hosszú, 1,9 méter széles, 123 centiméter magas kétüléses rövid, 2,42 méteres tengelytávon nyugszik, 1,3 tonnás menetkész tömege 53:47 arányban oszlik meg a két tengely között. Az enyhén orrnehéz konfigurációért az autó hatalmas, nyolchengeres motorja tehető felelőssé.
Az előző generációs Corvette 6,2 literes V8-asa 440 lóerős kivitelben biztosítja a Tauro mobilitását, 580 Nm forgatónyomatéka hatfokozatú kézi-, vagy felárért automata sebességváltón keresztül, részlegesen önzáró differenciálművön át hajtja a hátsó kerekeket. Szintén választható opció az átdolgozott felömlővel és hegyesebb vezérműtengellyel szerelt blokk; a tuning első lépcsőjében 480 LE/ 644 Nm áll a pilóta rendelkezésre, a magasabb szinten 530 lóerő és 663 Nm gondoskodik a szórakozásról.
Elöl és hátul egyaránt kettős keresztlengőkaros a felfüggesztés, az extralistán három fokozatban állítható lengéscsillapítók szerepelnek. Mind a négy féktárcsa belső hűtésű, az elsők 360, a hátsók 335 mm átmérőjűek. Elöl 19, hátul 20 colos kerekeken áll a Tauro Spider, ezekre Michelin Pilot Super Sport abroncsokat szerel a gyártó.
A minden sportkocsinál elmaradhatatlan, három legfontosabb adat közül kettővel szolgálhatunk: a roadster végsebessége 295 km/óra, álló helyzetből 4,0 mp alatt gyorsul százra. A harmadik, az ár lemaradt a manufaktúra honlapjáról. A prototípus tavalyi bemutatkozásakor 100 000 euróról (30 millió Ft) beszéltek, ami kifejezetten jutányos ár egy mindössze harminc példányban, kézzel készített autó esetében.
Szerző: Svékus Gergő