Első pillantásra nem tűnik többnek az S-Max Concept, mint az új Fiesta és Focus arculatához igazodó stílusváltás. A végletekig sallangmentes fényszórók, a halszáj-hűtőmaszk, az oldalfalon végighúzódó hosszanti törésvonal a Ford sajátos, megosztó kifejezésmódjához passzítja a három üléssoros utazógép megjelenését.
Az aktualizált megjelenés mögött azonban vadonatúj tartalom rejlik. Kifejezetten elegáns részletek, a jelenlegi gomberdőhöz képest minimumra egyszerűsített kezelőszervek, helygyarapító megoldások jellemzik a belteret. Ezek között fontos újdonság az autóipar tömegszegmensébe most levándorló technológia, a betekintési iránytól függően más képet mutató kijelző: így egyetlen monitor szolgálhatja ki a vezető információéhségét és az utasok szórakoztatás iránti vágyát.
A hátratolt panoráma-szélvédő alatt széles műszerfal és vékony héjú ülések javítják tovább a térérzetet, a középső üléssor a padlóba hajtható, a harmadik pedig egyetlen mozdulattal hívható elő vagy tüntethető el.
A MySinc fedélzeti szórakoztató rendszer által biztosított fedélzetei wifi-funkcionalitás már nem okoz meglepetést. A Ford azonban valóban hasznos megoldásokat is integrált az onboard-rendszerbe: egy berendezés folyamatosan méri és rögzíti például a vezető szívműködését, ami az általános egészségmegőrzés terén épp olyan fontos, mint a szívbetegek életminőségének javításában vagy éppen az automatikus baleseti riasztási rendszerek fejlesztésében.
Ehhez kapcsolódóan mostantól vércukorszint-mérő berendezések is csatlakoztathatók a MySinc hálózatára. Ez nem csak akkor hasznos, ha a sofőr kerül bajba, de például figyelmeztetheti a mit sem sejtő szülőt, ha a hátsó ülésen alvó gyermekén uralkodik el egy roham.
Ennél kevésbé forradalmi, de még mindig nem unalmas technológia az OLED (organikus fénykibocsátó dióda) fényszóró, vagy a megelőző biztonságot fényévekkel javító, járművek közötti kommunikációt lehetővé tevő rendszer – előbbi rövid, utóbbi középtávon válhat részévé mobilitásunknak.
A Ford S-Max Concept orrában a márka új, 1,5 literes EcoBoost motorja dolgozik, A turbófeltöltéssel, kétoldali változó szelepvezérléssel és egyéb fejlett megoldásokkal felvértezett erőforrás tavasz óta kapható a kínai piacon, de az új Mondeóval Európába is eljut a 177 lóerős, 240 Nm nyomatékú blokk.
Szerző: Svékus Gergő