Egészen pontosan 360,798 km/órát mutatott a kijelző a Bonneville-i sós síkságon kijelölt pálya végében, amikor Andy Sills augusztus 16-án végigporzott a tómedren, hogy a kőkemény, sík földbe döngölje a BMW motorkerékpárok korábbi sebesség rekordját.
A motorkerékpárt a San Diego BMW Motorcycles egy ausztrál tuningműhely és Superbike versenyistálló közreműködésével készítették fel a rekordkísérletre. Az eredetileg 179 lóerős motor teljesítményét 220 lóerőre húzták fel, a soros négyhengeres, egyliteres blokk köré egy kaliforniai tervezésű áramvonalidomot építettek.
A Hunter Sills Racing tulajdonosai, Erin Hunter és Andy Sills összesen huszonegy évnyi tapasztalattal rendelkeznek a motorsport ezen sajátos válfajában, ketten összesen húsz nemzeti és világrekordot tudhatnak magukénak. A BMW egyébként sem áll távol tőlük: 2005-ben egy K 1200 S, 2010-ben és 2011-ben pedig egy S 1000 RR nyergében állítottak fel rekordokat.
Az új konstrukció különösen ígéretesnek bizonyult, mindössze kilencedik próbálkozásra átlépte a bűvös 200 mérföld/órás (321,8 km/óra) határt. A rekorddal arra a nemzetközi versenyre készítették elő a gépet, amelyet ezen a héten rendeztek a Bonneville-i sós síkságon. Habár a futamok lezajlottak, az eredményeket még nem közölték, így nem tudni, sikerült-e újfent megdönteni a BMW-s sebességi rekordot
Szerző: Svékus Gergő