November közepétől rendelhető meg a Land Rover Discovery aktuális, negyedik generációjának ráncfelvarrott kivitele. Az alapvető paraméterek nem változnak, de az összhatás frissül.
A külcsínt új hűtőmaszk, új első lökhárító, átrajzolt fényszórók, új LED-es nappali fények, valamint kétféle új keréktárcsa-rajzolat írta át.
A modellek emblémájához nem szokás nyúlni, a Land Rover most mégis ezt tette. A gépházfedélről eltűnik a Land Rover felirat, helyére Discovery kerül, a csomagtérfedélen pedig törölték a generációra utaló 4-est a típusnév mellől. A motorjelzés a farról átkerül az első ajtókra.
A 3,0 literes dízelmotor erősebbik, 256 lóerős kivitelének (SDV6) széndioxid-kibocsátása 230-ról 213 g/km-re csökken, a tisztulásért a start-stop rendszer bevezetése a felelős. A modell 8,8 mp alatt gyorsul százra (eddig 9,3 volt), a végsebesség 180 km/óra, az átlagfogyasztás 8,8 helyett 8,0 liter/100 km.
A modernizált megjelenéshez és fittebb motorhoz fejlett vezetőtámogató rendszerek dukálnak. Ilyen a gázlón való átkelést segítő berendezés, a holttérfelügyelet, a távolságérzékelő, vagy a kiállást segítő, első és hátsó forgalomfigyelő rendszerek.
A Land Rover Discovery felsorolt módosításai egytől egyig a modell felfelé pozicionálására utalnak. Ezt erősíti az alapkivitelben kínált 380 wattos, nyolchangszórós audiorendszer, amely felárért 825 wattos, 17 hangszórós Surround rendszerrel váltható ki.
Szerző: Svékus Gergő