Júliusban megírtuk, hogy a Daimler esetleg egy új mexikói üzembe költöztetheti a jelenleg kizárólag Kecskeméten készülő Mercedes-Benz CLA gyártását. A témát most ismét elővette a Reuters, a hírügynökség is úgy tudja, hogy néhány év múlva elkerülhet Magyarországról a CLA gyártása.

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. júliusban nem kommentálta a híreket, a Napi Gazdaságnak most is csak annyit írt, hogy „a kecskeméti Mercedes-Benz-gyár döntő szerepet tölt be az új kompakt autók gyártásában. A telephely felépítésébe nyolcszázmillió eurót invesztáltak.”

A korábbi hír szerint a Daimler tárgyalásokat folytat a japán Nissannal a kompakt modellek gyártásában folytatandó együttműködésről, a Nissan Infiniti modelleket készítene a kibővített amerikai üzemben. Közben Kecskeméten már dolgoznak a CLA kombin, még az idén elkészülhet az első prototípus, és 2015 elején indulhatna a sorozatgyártás.

Lenyűgözően értelmetlen, és felháborítóan jól néz ki az AMG-optikás 220 CDI motors CLA. Komótos dízellel, régivágású automatával egyáltalán nem sportos, hiába néz úgy ki, ráadásul túl drága is, de valahogy mégis egy fenejó autó

Sallangmentes, jellegzetesen mercis, mégis különleges a far

Sallangmentes, jellegzetesen mercis, mégis különleges a far

A második generációs modell gyártása 2018-ban kezdődne meg a Nissan mexikói aguascalientesi üzemében. Dieter Zetsche Daimler-elnök szerint a döntés hátterében az állhat, hogy ez a modell lenne a legnagyobb darabszámban eladott Mercedes-modell az USA-ban, és el szeretnék kerülni az árfolyamváltozásából származó problémákat az amerikai gyártás fokozásával.

A végső döntést a közös vállalkozás elindításáról 2014-ben hozzák meg. Egyelőre az sem világos, hogy párhuzamos gyártásról lenne szó, vagy Kecskeméten végleg befejeződne a CLA készítése.

A CLA csak egy modell a Mercedes új elsőkerék-hajtású padlólemezén, az A- és B-osztály is ugyanerre a platformra épül, illetve érkezik a GLA szabadidő-autó is. Kecskeméten B-osztály is készül.