A skót David Murray az 1950-es Német Nagydíjra edzve súlyos balesetet szenvedett. Ezt követően visszavonult az aktív versenyzéstől, helyette csapatfőnökké vált. Megalapította saját csapatát, amely szerény költségvetése ellenére bámulatos sikereket ért el. A skót nemzeti színekre, kékre és fehérre fényezett autók – elsősorban Jaguarok – a kiváló mérnöki felkészítés mellett a világ legjobbjai közül toborzott pilótáknak, mindenekelőtt Sir Jackie Stewartnak.
Mindössze tíz év leforgása alatt az Ecurie Ecosse autói 68 futamgyőzelmet arattak, ebből kettőt – 1956 és ?57, Jaguar D-type – Le Mansban. Bár a csapatot 1972-ben feloszlatták, tíz évvel később újra megalakult, és a mai napig aktívan részt vesz a Brit GT bajnokságban és az Európai Le Mans szériában.
A Bonham’s aukciós ház decemberi árverésén felvonuló hat versenyautó és a hozzájuk tartozó, borzalmas állapotából dicsőségesen helyreállított, hathengeres dízel boxermotorral szerelt csapatkamion – amelynek tetején két autó, zárt rakterében egy harmadik utazhat, és a teljes legénység mellett még egy műhelynek is helyet adott – eddig egyetlen gyűjtő: az Ecurie Ecosse csapatnak gyerekkora óta szurkoló Dick Skipworth kezében volt. Mivel számára alighanem a kollekció szentimentális értéke is nagy, komoly kikiáltási árra lehet számítani.