Tojoda Kiicsiro 1934-ben kezdett autóépítéssel foglalkozni, akkor még apja szövőgép-üzemének égisze alatt. Három év múlva megalapította saját társaságát, a Toyota Motor Company-t. Ekkor kezdett el a cégnél dolgozni a friss diplomás gépészmérnök Tojoda Eidzsi, Kiicsiro unokatestvére, aki a ranglétrán lassan felfelé lépdelve harminc évvel később foglalhatta el az elnöki széket. 

Addig sem töltötte persze haszontalanul az időt. Az ötvenes években az Egyesült Államokban volt tanulmányúton. A Fordtól hozta haza magával a modern sorozatgyártás alapelveit, amiket azonban ő további forradalmi, minőségjavító és költségcsökkentő megoldásokkal spékelt meg. Az általa kidolgozott gyártási folyamatot ma Toyota módszerként ismerik és oktatják világszerte, nem csak az autóiparban. 
Elhunyt a Toyota kulcsembere 1
Elhunyt a Toyota kulcsembere 7


1967 és 1981 között, minden más elnöknél hosszabban vezette a céget, amely az ő vezetése alatt vált ázsiai licenszgyártóból a világ egyik legnagyobb és legirigyeltebb autógyártójává. Egy évvel kinevezése után úgy gondolta, a frissen kifejlesztett Corollával végre meghódíthatnák Észak-Amerikát – a sikerben nem kis része volt annak, hogy Tojoda nyomására az autó légkondicionálót és automata sebességváltót is kapott. 
Amikor 1981-ben visszavonult a cég éléről, néhány évig még az igazgatótanács elnökeként felügyelte a csoport munkáját. Ekkor, 1983-ban támadt az az ötlete, hogy a Toyota kiváló gyártási minőségére alapozva be tudna törni a luxusautók piacára. Mindössze hat évvel később, 1989-ben színre lépett a Lexus.