Szeptember 15-től a hazai szabályozások is megengedik a környezetkímélő technológia alkalmazását. A zöld aszfalt lényege, hogy a hőmérséklete jóval alacsonyabb, mint a hagyományos aszfalté, ez pedig 50 százalékos energiafelhasználást és akár 60 százalékkal kevesebb károsanyag-kibocsátást jelent. Az itthon elérhető legalacsonyabb hőmérsékletű zöld aszfalt a francia fejlesztésű LEA (Low Energy Asphalt).
Szemben a hagyományos aszfalttal, a LEA gyártása alacsony hőmérsékleten, 80 és 130 fok között történik. További előnye, hogy az útépítés során nincs kellemetlen aszfaltszag, mert nem bocsát ki bitumengőzt, amely belélegezve egészségre káros anyagokat tartalmaz. Emellett a minősége jobb, mint a hagyományos aszfalté, nedves időben is könnyen beépíthető, és az alacsony hőmérséklete miatt jóval messzebb is szállítható.
Itthon a Duna Aszfalt Kft. képes a LEA előállítására, számos konferencián és fórumon mutatta be a technológiát. Ez meg is hozta a várt ereményt: a Magyar Útügyi Társaság (MAÚT) módosította az Útügyi Műszaki Előírásban szereplő irányelveket, így szeptember közepétől itthon is beépíthető a zöld aszfalt. Ez azt jelenti, hogy a közbeszerzési eljárások során a kiíró szerepeltetheti a műszaki specifikációban a mérsékelten meleg aszfaltot. Így van esély arra, hogy a nyugati mintához hasonlóan itthon is elterjed a környezetbarát eljárás.