A Mercedes-Benz után a BMW is megadja magát az elsőkerék-hajtásnak.
Az új FWD padlólemez minden irányban rugalmasan variálható, így közel két tucat különböző modellnek adhat kiindulási alapot. Miután ezek közül a BMW Concept Active Tourer szériaváltozata jövőre elsőként színre lép, kis késéssel követi azt a bajorok apró életmódjárműve, az X1 új generációja.
Miközben a következő Mini gyakorlatilag készen van, az X1 fejlesztése még bőven a prototípus fázisában jár. Az erős álcázás ellenére is felismerhető a dupla vese, jól látszanak a méretes légbeömlők, valamint az ejtett tetővonal, ami a jelenlegi modellnél sportosabb megjelenést kölcsönöz az autónak.
A BMW X1-et várhatóan új generációs 1,5 literes háromhengeres turbómotorokkal szerelik fel. Ezek pontos teljesítményszintje még nem ismert, benzines változatban 124-227, dízelként 83-187 lóerőt várunk.
Az új, modernebb technikák miatt alighanem valamivel drágább lesz elődjénél az X1, 15 százalék körüli áremelkedés valószínűsíthető.