Szeptember elején mutatta be a 270 lóerős turbómotorral, részlegesen önzáró Torsen differenciálművel és átdolgozott futóműgeometriával szerelt 308 R tanulmányt a Peugeot. Már akkor lehetett tudni, hogy a látványos kompakt sportmodell nem teljesen a fantázia szüleménye, és lám: a franciák már tesztelik is a 308 leendő GTI verzióját.
Visszafogott dizájnja ellenére kétségtelen, hogy a képeken látható autó nem holmi alapkivitelű, józan modell. Csak a legfontosabbakat említve: átrajzolt lökhárítók és első légbeömlők, ültetett futómű és dupla kipufogó árulkodnak a változásról.
Ami nem látszik, és nem is tudhatjuk, az a gépház tartalma. Valószínű, hogy a már eddig is sokoldalúan felhasznált 1,6 literes turbómotor egy variánsa kerül az orrba. A tanulmányautó 270 lóereje nem valószínű; a Volkswagen Golf GTI-vel 220 lóerő körüli teljesítménnyel is lépést tud tartani a 308.
Míg a 308 GTI várakozásaink szerint jövő év derekán érkezhet, a Golfnál valamivel kedvezőbb áron, a Peugeot 108 városi törpe alighanem 2014 vége felé léphet színre.
A jelenlegi 107 (lásd: Citroen C1, Toyota Aygo) utódja a képek tanúsága szerint a jelenleginél nagyobb tengelytávon nyugszik majd. Bár ez itt nem látszik, az orrkialakítás a 208-as dizájnját követi. A far kevésbé szűkül össze, mint most, a tető esése nem lesz olyan meredek, ugyanakkor a hátsó szélvédő erősebben dől előre.
Ez komolyabb és elegánsabb megjelenést eredményez, komfortosabb hátsó üléssor mellett, miközben várhatóan a csomagtartó kapacitása sem csökken tovább a mostaninál (130 liter).