A Főgáz CNG-üzemű 1,6-os, turbós Opel Zafirája tankol a budapesti Kőbányai úti MOL-kútnál. Jelenleg ez az egyetlen nyilvános CNG kút a fővárosban, és az egyike a háromnak az országban

A Főgázas, drága pesti gázzal 2200, az olcsó szegedivel 1430 forint száz kilométer

A Főgázas, drága pesti gázzal 2200, az olcsó szegedivel 1430 forint száz kilométer

A CNG-s közlekedés népszerűsítése érdekében a Főgáz 2011-ben nyitotta meg első gázos állomását Budapesten, a Kőbányai úti Mol-kútnál. Az első kúttal kapcsolatos pozitív tapasztalatok és a növekvő igények arra ösztönözték a társaság vezetését, hogy nyisson még egyet.

A Főgáz az ENI-vel írt alá megállapodást, a Budaörsi út 126. alatt található Agip-kúton nyílik az új állomás, várhatóan decemberben. Minden NGV1 és NGV2 töltőfejjel rendelkező jármű számára biztosítottak lesznek a tankoláshoz szükséges feltételek, azaz személyautók, teherautók és buszok is tankolhatnak. A beruházás különlegessége, hogy ez lesz az első olyan töltőállomás az országban, ahol a hagyományos üzemanyagok mellett CNG (sűrített földgáz), E85 (bioetanol) és LPG (autógáz) is elérhető lesz.

A CNG ára Budapesten majdnem 350 forint kilónként, de ennek energiatartalma nagyobb, mint egy liter benziné. A CNG-s járművekben hagyományos benzinüzemű motor van. Az új VW Up! CNG-S változatával Németországban mindössze 3 euróba kerül megtenni 100 kilométert, ami átszámítva 850 forint. Magyarországon a CNG magasabb ára miatt 25-30 százalékkal többe kerül, de így is sokkal olcsóbb, mint benzinnel vagy gázolajjal.