„A Rapiddal és az Octaviával együtt terveztük a Fabiát, ezért pont akkora, amekkorának lennie kell” – mondta el a brit lapnak Dr Frank Welsch, a márka fejlesztési igazgatója. „Vadonatúj lesz ugyanakkor a formaterv, harmonikus arányokkal: egy picit szélesebb, kicsit alacsonyabb, és összességében csinosabb lesz, mint a jelenlegi generáció, de megmaradt jelenlegi, jól kezelhető méreteinél.”
A dizájn természetesen csak a Fabia esetében számít újnak: az Octavia és a Rapid feszes, kissé szögletes orrkialakítására számítunk.
Egy fontos kérdést tisztázott még Welsch úr: a várakozásokkal ellentétben nem a Golf VII hiper-variálható MQB padlólemezére épül az új Fabia – de hogy mire, azt nem árulta el.
„A VW csoport legmodernebb, takarékos motorjait és fejlett multimédiás rendszereit fogja megkapni az autó, de a közös padlólemezt nem. Az MQB az alsó-középkategóriában mutatkozott be, következőnek feljebb lép, hogy a Passatot kiszolgálja, és valóban, később Polo méretű autót is fejlesztünk rá, de a Fabia hamarabb elkészül, mint hogy ide eljutnánk” – árulta el Welsch úr.
A várható modellvariánsok kapcsán elmondta: RS verzió nem lesz, a népszerű kombi ellenben megmarad.