Amerikai lapértesülések szerint új hathengeres motoron dolgozik a Volkswagen. Ezek alapját a szűk hengerszögű VR6-os blokkok adnák, csakhogy míg azok szívómotorok (a Golf R32 fedélzetén 241, a Passat R36 orrában 295 lóerővel), az újdonság 496 lóerőt hozna ki mindössze háromliternyi lökettérfogatból – és két turbóból.
Egy nagyon hasonló motorral már találkozhattunk a közelmúltban: a VW Design Vision GTI koncepciójárműbe háromliteres, 503 lóerős motort képzeltek bele, négy másodpercen belüli százas sprinttel és 300 km/óra végsebességgel.
Mivel a Volkswagen nemrég bejelentette, hogy a közeljövőben felhagy a szívómotorok gyártásával, nagyon is elképzelhető, hogy kompakt sportmotorjait ezzel a mérges darázsfészekkel kívánná kiváltani.
Piros csík jelzi a kormány középállását, piros hevederdarab helyettesíti a kilincset. A futurisztikus környezetben mókásak az eredeti bajuszkapcsolók.
Piros csík jelzi a kormány középállását, piros hevederdarab helyettesíti a kilincset. A futurisztikus környezetben mókásak az eredeti bajuszkapcsolók.
Fotó megosztása:
A küszöb vaskos szélesítése már az orrnál elkezdődik; teljesen átalakították az autó lökhárítóját.
A küszöb vaskos szélesítése már az orrnál elkezdődik; teljesen átalakították az autó lökhárítóját.
Fotó megosztása:
Látványos bordák kötik a kitolt C-oszlophoz a hátsó lámpatesteket; a diffúzor nem szerénykedik.
Látványos bordák kötik a kitolt C-oszlophoz a hátsó lámpatesteket; a diffúzor nem szerénykedik.
Fotó megosztása:
A grafikák után élőben is megtekinthettük a Volkswagen földöntúli GTI-átépítését. A kocsi rendben van, csupán egy dolog hiányzik belőle: a leszabályozó elektronika.
A grafikák után élőben is megtekinthettük a Volkswagen földöntúli GTI-átépítését. A kocsi rendben van, csupán egy dolog hiányzik belőle: a leszabályozó elektronika.
Fotó megosztása:
A belső felületeket helyenként szénszálas panelek, helyenként szürke alcantara borítja. A hűtőmaszk méhsejt-motívuma az üléseken is visszaköszön.
A belső felületeket helyenként szénszálas panelek, helyenként szürke alcantara borítja. A hűtőmaszk méhsejt-motívuma az üléseken is visszaköszön.
Fotó megosztása:
Brutális légszűrő egyértelműsíti a versenycélú felhasználást
Brutális légszűrő egyértelműsíti a versenycélú felhasználást
Fotó megosztása:
Dupla sisaktartó a merevítő keret alatt
Dupla sisaktartó a merevítő keret alatt
Fotó megosztása:
Másfelől viszont 500 lóerő alighanem túl sok volna a piacnak, így várhatóan csökkentett teljesítményű kivitelben is készülne a motor.
A gyártás és bevezetés részleteiről (beleértve az esetleges befogadó modelleket is) semmilyen információnk nincs.
(Képeinken a 2013 májusában bemutatott VW Design Vision GTI tanulmány)