Tavaly október végén röppent fel az első pletyka, egy hónappal később pedig hivatalosan is bejelentették: a Koenigsegg 1250 kilogrammos, 1250 lóerős autót készül alkotni. A találóan One:1 névre keresztelt fenevad az Agera alapjaira épülne. Christian von Koenigsegg egy percig sem titkolta, célja a Bugatti Veyron minden létező trófeájának elhódítása – azaz a kocsinak gyorsabbnak és fürgébbnek kell lennie Volkswagen presztízsmobiljánál.
Mostanra az autó teljesítménye 1420 lóerőre emelkedett (papíron) – nyilván, mert így nem csak szárazon, hanem feltankolva, hűtő- és kenőanyagokkal együtt is tartható az 1:1 arány
A One:1-ből még prototípus sem készült, azt az év végére tervezi előállítani a Koenigsegg. A mindössze hat példányban legyártandó autó számítógépes modelljét azonban már letesztelték a virtuális világban. Ezek a szimulációk pedig arra engedtek következtetni, hogy jó nyomon jár a manufaktúra: senki a világon közelébe sem ér a 0-200, 0-300 és 0-400 km/órás szintidőknek – igaz, konkrét számadatokat nem közöltek, egyet kivéve.
Eszerint álló helyzetből mindössze 20 másodpercre volna szüksége az autónak, hogy 400 km/órára gyorsuljon – a Veyronnak ez 45 másodpercébe telik!
A végsebesség elméleti jelentőségű, mert a szériapéldányokat minden bizonnyal korlátozással látják majd el, de arra ügyel a gyár, hogy a Veyron elektronikus gátak nélküli, azaz nem utca-homológ rekordját (431 km/óra) kényelmesen túlszárnyalják. Irányszámnak 450 km/órát említett von Koenigsegg.
Még egy közös vonása lesz a One:1-nak a Bugatti Veyronnal: habár várhatóan jóval drágább lesz, mint a hozzávetőlegesen harmadmilliárd forintért kínált Agera S, a projekt vége ugyanúgy masszív bukás lesz, mint a német-francia csodamasinánál, jósol a cégalapító.
Befektetésnek viszont jó lehet a gép, hiszen növeli a márka ismertségét, és a technológiákat később hasznosíthatják más modelleknél. Persze akár még jól is kijöhet az ügyletből: a Business Weeknek adott interjújában von Koenigsegg elmondta, a One:1 mind a hat tervezett példányát eladták már jó előre, és hosszú sorokban állnak mögöttük a reményteljes várakozók, hátha valaki meggondolja magát. Egy ilyen keresleti piacon pedig bármi megtörténhet – akár az is, hogy végül hasznot hoz a projekt.
(Képeink a tavaly év végi bejelentésnél bemutatott, nem végleges formatervet ábrázolják)