Nem lesz könnyű dolga a Mercedes-Benz C-osztály kombi kivitelének, hiszen olyan jól bevezetett, stabil ellenfelekkel kell szembeszállnia, mint az Audi A4 Avant vagy a BMW 3 Touring. Ezért a Mercedes biztosra megy: az újdonság formavilágát az S- és CLA-osztályokon megismert, dinamikus stíluselemek határozzák meg.
Ez egyébként technológiai átvitelt is jelent, így a nagyméretű hűtőmaszkot LED-es fényszórók keretezhetik majd. A hátsó szélvédő meredekebben emelkedik, mint eddig, a kipufogóvégek is új rajzolatúak.
Nálunk csak elméleti jelentőségű, de azokon a piacokon, ahol balra tarts van érvényben, igazán fontos újdonság, hogy a kombi alapját adó friss, moduláris MRA padlólemezen végre kombinálható a összkerékhajtás a jobbkormányos kivitellel. Ugyanezt a platformot használja egyébként az új S-osztály is.
A motorkínálatról eddig szerzett ismeretek hiányosak: a Renault-tól származik majd az 1,6 literes, 130 lóerős belépő dízelmotor, a megszokott 2,2 literes dízel 170-230 lóerőt teljesíthet. Lesz még egy kétliteres benzines turbó is, amelyet egészen 230 lóerőig húzhatnak fel. Ez már majdnem az AMG 45 felségterülete, mégsem zavarják majd egymás vizeit, hiszen a C-osztály AMG-kivitele nem négy, hanem nyolchengeres motort kap, mégpedig egy új, négyliteres turbót. A C 63 AMG jól hangzik, de eléggé távoli lehetőség – igaz, lehetőség.
Az új generációs C-osztály kombi forgalmazása 2014 első félévében kezdődhet meg; az autó Detroitban, a tél végén lép színre.