Svédországban nem tilos kézben tartott telefonon beszélni
Amerikában találkozni No cruising zone táblákkal, de a céltalan autókázás Németországban is büntethető 20 euróval
Ne menjünk radardetektoros, pláne lézerblokkolós autóval Franciaországba. Az egyenruhások 1500 eurós büntetéssel honorálhatják mindkettőt
Nem mehetünk biztosra a 130-as limittel. A gyorshajtás mindenütt drága és értelmetlen kiadás
11 fotó

Albánia 40, Lengyelország viszont nappal 60 km/órás sebességet engedélyez lakott területen. A többi országban 50 a limit

Albánia 40, Lengyelország viszont nappal 60 km/órás sebességet engedélyez lakott területen. A többi országban 50 a limit

Jean-Jacques Debacq két és fél éve irányítja azt a nemzeti ügynökséget, ahol központilag szedik be a közlekedési szabálysértések miatt kiszabott bírságokat, a radarokkal rögzített gyorshajtástól a tilosban parkolásig. A hivatal vezetője prefektusi státuszban van, s közvetlenül a belügyminisztérium irányítása alá tartozik.

A Médiapart című lap azt állítja, bizonyítékkal rendelkezik arról, hogy Debacqot hivatali gépkocsijával, egy Peugeot 508-assal legalább tucatszor megbüntették az elmúlt két évben. A bírságokat, összesen 700 eurót (207 ezer forintot) viszont a munkahelye, azaz az államkincstár fizette be a hivatalnak.

Az újság úgy tudja, hogy az ominózus szabálysértések este és hétvégén, a hivatalvezető munkaidején kívül történtek, például amikor Normandiában járt víkendezni. Ekkor ugyanis nem a gépkocsivezető, hanem maga a prefektus vezette a hivatali járművet. A szabálysértésről szóló dokumentumokban az szerepel, hogy „a gépkocsi vezetője beazonosíthatatlan”. A csalás célja az volt, hogy a prefektus ne kapjon büntetőpontokat a jogosítványába a szabályok áthágása miatt.

A belügyminisztérium azonnal komolyan vette a lap értesülését és belső vizsgálatot rendel el. „A cikkben említett tények nagyon súlyosak. Amennyiben igazságtartalmuk bebizonyosodik, a miniszter meghozza a szükséges intézkedést” – közölte a belügyi szóvivő.

(Forrás: MTI)