Még a lakott területi sebességkorlátozás sem egységes Európa országaiban, pláne az egyéb előírások és a büntetési tarifák. Nyaralás előtt érdemes megismerkedni az autósokra vonatkozó külföldi szabályokkal
Még a lakott területi sebességkorlátozás sem egységes Európa országaiban, pláne az egyéb előírások és a büntetési tarifák. Nyaralás előtt érdemes megismerkedni az autósokra vonatkozó külföldi szabályokkal
Fotó megosztása:
Svédországban nem tilos kézben tartott telefonon beszélni
Svédországban nem tilos kézben tartott telefonon beszélni
Fotó megosztása:
Amerikában találkozni No cruising zone táblákkal, de a céltalan autókázás Németországban is büntethető 20 euróval
Amerikában találkozni No cruising zone táblákkal, de a céltalan autókázás Németországban is büntethető 20 euróval
Fotó megosztása:
Ne menjünk radardetektoros, pláne lézerblokkolós autóval Franciaországba. Az egyenruhások 1500 eurós büntetéssel honorálhatják mindkettőt
Ne menjünk radardetektoros, pláne lézerblokkolós autóval Franciaországba. Az egyenruhások 1500 eurós büntetéssel honorálhatják mindkettőt
Fotó megosztása:
Nem mehetünk biztosra a 130-as limittel. A gyorshajtás mindenütt drága és értelmetlen kiadás
Nem mehetünk biztosra a 130-as limittel. A gyorshajtás mindenütt drága és értelmetlen kiadás
Fotó megosztása:
Eltérőek az ittas vezetés határértékei, de mi azt javasoljuk, senki ne vezessen, ha egy kortyot is ivott
Eltérőek az ittas vezetés határértékei, de mi azt javasoljuk, senki ne vezessen, ha egy kortyot is ivott
Fotó megosztása:
A népszerű célországok közül Horvátországban nem tilos kis mennyiségű alkohol elfogyasztása után vezetni
A népszerű célországok közül Horvátországban nem tilos kis mennyiségű alkohol elfogyasztása után vezetni
Fotó megosztása:
Albánia 40, Lengyelország viszont nappal 60 km/órás sebességet engedélyez lakott területen. A többi országban 50 a limit
Albánia 40, Lengyelország viszont nappal 60 km/órás sebességet engedélyez lakott területen. A többi országban 50 a limit
Fotó megosztása:
Külföldön nem kapunk büntetőpontokat, de a bírságok behajtására van esélye a hatóságoknak
Külföldön nem kapunk büntetőpontokat, de a bírságok behajtására van esélye a hatóságoknak
Fotó megosztása:
Itáliában 150 euró a vezetés közbeni mobilozás tarifája
Itáliában 150 euró a vezetés közbeni mobilozás tarifája
Fotó megosztása:
Mindennapi pénzügyeink
Mindennapi pénzügyeink
Fotó megosztása:
Albánia 40, Lengyelország viszont nappal 60 km/órás sebességet engedélyez lakott területen. A többi országban 50 a limit
Jean-Jacques Debacq két és fél éve irányítja azt a nemzeti ügynökséget, ahol központilag szedik be a közlekedési szabálysértések miatt kiszabott bírságokat, a radarokkal rögzített gyorshajtástól a tilosban parkolásig. A hivatal vezetője prefektusi státuszban van, s közvetlenül a belügyminisztérium irányítása alá tartozik.
A Médiapart című lap azt állítja, bizonyítékkal rendelkezik arról, hogy Debacqot hivatali gépkocsijával, egy Peugeot 508-assal legalább tucatszor megbüntették az elmúlt két évben. A bírságokat, összesen 700 eurót (207 ezer forintot) viszont a munkahelye, azaz az államkincstár fizette be a hivatalnak.
Az újság úgy tudja, hogy az ominózus szabálysértések este és hétvégén, a hivatalvezető munkaidején kívül történtek, például amikor Normandiában járt víkendezni. Ekkor ugyanis nem a gépkocsivezető, hanem maga a prefektus vezette a hivatali járművet. A szabálysértésről szóló dokumentumokban az szerepel, hogy „a gépkocsi vezetője beazonosíthatatlan”. A csalás célja az volt, hogy a prefektus ne kapjon büntetőpontokat a jogosítványába a szabályok áthágása miatt.
A belügyminisztérium azonnal komolyan vette a lap értesülését és belső vizsgálatot rendel el. „A cikkben említett tények nagyon súlyosak. Amennyiben igazságtartalmuk bebizonyosodik, a miniszter meghozza a szükséges intézkedést” – közölte a belügyi szóvivő.
(Forrás: MTI)