Jó hír az autósoknak! A Róbert Károly körúton folyó munkálatok miatt kialakult torlódásokat azonnal intézkedésekkel megpróbálja rendezni a főváros. A BKK hétfőtől három forgalmi sávot biztosít az Árpád hídon Pest felé a reggeli csúcsidőszakban, a hídon a 34-es, a 106-os és 26-os busz pedig nem áll meg a margitszigeti bejárónál munkanapokon – jelentette be pénteken Tarlós István főpolgármester.
A Lajos utcában, Pesthidegkút több pontján, a Kiskörút egy részén és a Nagykörúton is áthangolják a közlekedési lámpákat, megnyújtják a zöld jelzés időtartamát. Tarlós István ezzel kapcsolatban közölte, hogy a Nagykörúton november végéig hajtják végre az áthangolást, ami az autósoknak jelentős javulást hoz, de a villamosok sem kerülnek hátrányba.
További intézkedésként az Erzsébet híd pesti oldalán november elejéig kétszer két sávot biztosítanak az autósoknak, sűrítik a szentendrei (5-ös) HÉV járatait, a 63-as, a 157-es és a 257-es buszt terelve közlekedtetik, és megszüntetik az Október huszonharmadika és az Irinyi utca egy szakaszán a buszsávot. Emellett a Budapesti Rendőr-főkapitányság hat helyszínen segíti a forgalmat, a hűvösvölgyi P+R parkolót pedig a Zsemlye utcai híd felújításának végéig, várhatóan október 31-éig ingyenessé teszik.
Miért van dugó?
Több mint két éves munkával felújítják az 1-es és 3-as villamos vonalát, összes 41 milliárd forintért. Az összeg 94 százalékát uniós forrásból biztosítják.
A felújítás első szakasza a Kerepesi útig tart: december 15-ig a Lehel utcáig újulnak meg a vágányok, a felsővezetékek, az áramellátási rendszerek és peronok. Ez idő alatt az 1-es villamosok csak a Közvágóhíd és a Lehel utca között közlekednek, a Bécsi útig pótlóbuszok szállítják az utasokat. A munkák ezt követően a Lehel utca és a Kerepesi út közötti szakaszon folytatódnak 2014 nyarán.
A teljes vonal felújítása és Fehérvári útig való meghosszabbítása után a menetidő 48 perc lesz, míg most a Közvágóhídig 45 perc alatt lehet eljutni a Bécsi úttól.
A villamosokat két járat, az 1V és a 101V pótolja majd, előbbi a Bécsi út és a Lehel utca, utóbbi pedig a Bogdáni út és a Lehel utca között közlekedik. Hét közben 36, hétvégén pedig 14 csuklós buszt közlekedtetnek, a kezdeti időszakban ezekből hét lesz alacsonypadlós.
Tarlós István a napokban a közlekedéssel kapcsolatban elhangzott nyilatkozatokról szólva közölte: a kritika „az operatív helyzetkezelés” szempontjából jogos, de az nem, hogy olyan ellenzéki politikus gyakorol bírálatot, aki éveken keresztül Demszky Gábor egykori főpolgármester helyettese volt, és az sem, hogy „tömény, közönséges hazugságot” ad elő. Jelezte, hogy az 1-es villamos felújításával kapcsolatban az állításokkal ellentétben 2010-ben sem kiviteli tervek, sem engedélyek nem voltak.
Tarlós pénteki sajtótájékoztatóján azt mondta, olyan szükséges munkálatokat végeznek el, amelyeket nem tudnak tovább halasztani, és az ütemezésük nem ad hoc politikai döntés alapján, hanem átgondolt műszaki és közlekedésszervezési szempontok szerint történik.
Hozzátette, nyáron is több helyszínen végeztek felújításokat. Elmondta azt is, hogy jelentősebb kivitelezési munkákkal járó feladatokat – a városszerkezet miatt – komoly közúti torlódások nélkül nem, vagy nagyon nehezen tudnak elvégezni.
A Népszabadság pénteki számában azt írta, hogy a rezsicsökkentés keretében a közösségi közlekedés jegyárai is csökkenhetnek. Kérdésre válaszolva Tarlós István ezt úgy kommentálta, hogy a Fővárosi Közgyűlésnek nem javasolják a következő évben a tarifák emelését.