A valós körülmények között történő tesztelés az egyik legfontosabb lépés a Nissan 2020-ra kitűzött célja, az önjáró autó kifejlesztése felé. A Nissan elnök-vezérigazgatója, Carlos Ghosn személyesen vette át az első olyan japán rendszámtáblát, amelyet fejlett vezetéstámogató rendszerrel ellátott autó számára állítottak ki. (Rendszám nélkül, lezárt repülőtéren mi már ültünk a Nissan sofőrmentes autójában, a tapasztalatok itt olvashatók.)

Ezzel zöld utat kapott az automata Nissan Leaf közúti tesztelése. A kutatóprogram eredményei nagyban hozzájárulnak az önjáró autók kifejlesztéséhez elengedhetetlen technológiák gyorsabb kidolgozásához. Az autót vezérlő rendszereket úgy alakították ki, hogy a vezető bármikor átvehesse az autó irányítását.

A tesztelt Leaf számos műveletet képes önállóan elvégezni. Ezek között szerepel a sávtartás, automatikus lehajtás, automatikus sávváltás, a lassabb vagy álló járművek automatikus előzése, automatikus lassítás a torlódások előtt az autópályán és az automatikus megállás a piros lámpáknál. A Nissan oppamai üzemében már folyamatban van a külön az önjáró autók tesztelésére szolgáló próbapálya építése.