Gyakran látni abroncstesztekben, hogy összevetik a nyári, téli és négyévszakos gumikat. Általában egy helyen, azonos körülmények között bizonyíthatnak. Ezúttal is valami hasonlóról van szó, de egyszerre három helyszínen.

Az amerikai Edmunds úgy hasonlította össze egy prémiumgyártó három típusú abroncsát, hogy a havas teszteket  Minnesotában, az esős vizsgálatot Arizonában végezték, végül Kaliforniában, száraz úton vizsgálódtak. Ugyanazok a gumik, ugyanazon az autón. Nem egy összedobott vizsgálat. Többek között mértek szlalomsebességet, gyorsítási képességet, minket azonban elsősorban a gumik lassítási képessége érdekelt, közepes sebesség mellett.

Itt az eredmény:

Miért kell téli gumi? 1
Miért kell téli gumi? 7

Nagyításért kattintson a képre!


Jól látszik, hogy a téli gumi valamelyest képes felvenni a versenyt a nyárival száraz és nedves körülmények között, ám havas úton a nyári nem képes ugyanerre. Az is egyértelmű, hogy ha valaki képes visszafogottan közlekedni egész évben, nem vág neki hóban az utazásnak, annak jó alternatíva lehet a négyévszakos gumi. Ezzel azonban főként az átszerelés költségét takaríthatja meg, mert a négyévszakos abroncsok jellemzően drágábbak a nyáriaknál és a télieknél.

Ha kíváncsi korábbi grafikáinkra, kattintson az alábbi linkekre!