Andy Warhol 1963-ban, a „Halál és tragédia” sorozat részeként alkotta meg azt a gigantikus, 267 x 422 centiméteres szitanyomatot (nyitóképünkön), amelyen egy fatörzsnek ütközött autó fényképe ismétlődik tizenötször.
Warhol négy hasonló, monumentális munkát készített; ezek közül ez, az „Ezüst autó balesete” (Silver Car Crash) az egyetlen, amely magánkézben van. A festmény még 1988-ban került a Saatchi galériába, és azóta csupán egyetlen egyszer állították ki. A további három alkotás New Yorkban, Svájcban, illetve Bécsben található.
A művész egy kisebb, autós témájú szitanyomata, a „Zöld autó balesete” (Green Car Crash, 229 x 203 cm, 1963 – fent, balra) 2007-ben 71,7 millió dollárért (akkori árfolyamon 12,7 milliárd forintért) kelt el a Christie’s árverésén. A rendőrségi üldözést követően felborult, kigyulladt autót ábrázoló alkotás piaci értékét az aukció előtt 25-35 millió dollárra becsülték, így nem kizárt, hogy az „Ezüst autó balesete” is többet hoz majd a várt 60 millió dollárnál (13,1 milliárd Ft)
Warhol 1962-ben kezdte el újságok szalagcímeinek nyers, emberi tragédiát ábrázoló fotóit feldolgozni – meg nem erősített pletykák szerint a balesetveszélyes autók ellen küzdő politikai aktivista, Ralph Nader felkérésére. Az alkotás folyamatáról így beszélt: „Megpróbáltam először kézzel megfesteni a képet, de egyszerűbbnek és gyorsabbnak bizonyult a szitanyomat. Így részemről egyáltalán nem igényelt munkát a tárgy feldolgozása.”
A távolságtartó megközelítés, valamint a tragikus jelenet ismétlődése egyáltalán nem véletlen: Warhol ezek révén távolivá, értéktelenné, jelentéktelenné teszi a balesetet, bemutatva, hogyan öli ki az érzelmeket a média a befogadó közönségből.
Az „Ezüst autó balesete”, mint sok más munkája is, két vászonból áll; az egyik üres, csupán a háttérszínnel van megfestve. Erről annak idején így nyilatkozott: „A két vászon együvé tartozik, a vásárló azonban úgy akasztja fel őket a falra, ahogy neki tetszik. Azáltal, hogy két vásznat használtam, nagyobbak és főleg jóval drágábbak ezek a képek.”
Warhol, a fogyasztási cikkeket, a hétköznapiságot piedesztálra emelő pop art pápája, szívesen foglalkozott az autóval, mint témával. Az automobil több alkotásán is visszaköszön, szitanyomatokon éppúgy, mint festményeken vagy grafikákon, annak ellenére, hogy ő maga nem tudott vezetni.
1946 és 1986 között készült, autós témájú munkáiból a Pittsburgh-i Andy Warhol múzeum 2012 tavaszán rendezett kiállítást. Itt többek között megtekinthető volt az a BMW M1 is, amelyet a BMW Art Car interdiszciplináris sorozat keretében még 1979-ben festett meg az akkor ötvenegy éves művész, mindössze 23 perc leforgása alatt.