A Nürburgring hivatalos besorolása szerint közút, így akár el is fogadhatnánk, hogy a forgalmi dugók részei a mindennapoknak. Ez persze csak egy komolytalan válasz arra a jelek szerint nagyon is komoly problémára, ami a világ kétségtelenül legnépszerűbb és leglátogatottabb versenypályáját sújtja. 

Az alábbi képek és gondolatok a Bridge to Gantry nevű Nürburgring-specialista blogtól származnak. 
Ilyen is van: dugó a versenypályán! 1
Ilyen is van: dugó a versenypályán! 15
Az elmúlt nyílt hétvégét az elvizesedő péntek és a lassan felszáradó szombat, valamint a végig a pálya fölött ólálkodó köd gyakorlatilag egynaposra redukálta. Az eredmény: amint vasárnap felszáradt a pálya és kisütött a nap, a fél világ egyszerre akart felmenni az aszfaltra, ami itt ugyanúgy rosszul végződik, mint az autópályán. 
Beszámolók szerint akár húsz percen át álldogáltak a dugóban az autósok. Ez a blog írója szerint részben a nem megfelelő parkolási lehetőségeknek, illetve fel- és levezetési csatornáknak köszönhető.
Ilyen is van: dugó a versenypályán! 16
Ez az egész nem csak az elmaradt adrenalin miatt idegesítő a tömeg áldozatainak, hanem jelentős anyagi veszteséget is jelent. A nyílt napokon a látogatók egyetlen körért (20 km) 26 eurót, azaz 7800 forintot fizetnek. 
Ez a jegy ugyan az adott naptári évben korlátozás nélkül felhasználható, és egy ilyen helyzetben alighanem jóvá is írják a jelentkezőknek az elpazarolt lehetőséget, de ha ez egyszer előfordul, bekövetkezhet máskor is, nincs tehát garancia, hogy az adott esetben külföldről ide érkező látogatót nem fogadja másik alkalommal is hasonló tumultus. 
Mégis kijön az ember, mert ha minden stimmel, ilyesmi élményekben lehet része – feltéve persze, hogy tud vezetni… 
(eredeti béna videó cserélve)
… és így néz ki a dolog ködben, esőben, tömegben