Nem könnyű Land Rovernek lenni: évről évre bizonyítaniuk kell, hogy bárkit fél kézzel lepipálnak a műfajban. Persze az is lehet, hogy nem a versenyszellem hajtja a solihulli fiúkat, hanem egyszerűen megszállottak, és muszáj menniük, hívja őket a vadon
Miután tavaly az egymilliomodik legyártott Discovery örömére utaztak el Pekingig, hazánkat is érintve, idén a dízel-elektromos hibrid hajtáslánc bevezetése adott apropót arra, hogy extrém túrába fogjanak.
Kísérő kocsik gyűrűjében három hibrid Range Rover indult útnak még augusztus végén, hogy 5300 méteres tengerszint feletti magasságot elérő hágókat, 43°C-os sivatagokat és nem mellékesen az ókori Selyemút egy jelentős szakaszát megjárva, európaiak által még nem tapodott területeken át végül eljussanak Mumbaiba, annak a Tata Motorsnak a központjába, amely számolatlanul önti a milliárdokat a márkába, hogy az ismét régi fényében ragyoghasson.
A hibrid terepjárók kiválóan bírták a gyűrődést. A közel 17 ezer kilométeres úton nem az autók megbízhatóságát vizsgálták, hanem a hajtáslánc finomhangolását csiszolgatták – több mint 300 GB-nyi adatot rögzítettek a csapattal tartó mérnökök. A kíméletlen út persze nem kímélte az autókat: a három hibrid és négy hagyományos hajtású autó összesen tizenöt defektet szedett össze, a kátyúkban elveszítettek négy felnit, és négy szélvédő repedt be a kavicsoktól – állítólag ennyi volt az egész, ami ha igaz, lenyűgöző képességeket és megbízhatóságot jelent.
Az átlagfogyasztás 7,6-7,8 liter körül alakult százon, ami brutálisan kedvező érték egy túlterhelt, málhával szétzilált aerodinamikájú autótól, főleg hogy főleg nem aszfalton haladtak.
Az expedíció során készült filmfelvételekből egyelőre egy rövid, hangulatos ízelítőt vágtak össze nekünk: akinek ennek láttán nem támad mehetnékje, az sürgősen vizsgáltassa ki magát orvosával.
a videó a hirdetés után indul
További képek a !