Idén szeptemberben felszállt a tavalyi átok: miután 2012. kilencedik hónapjában tíz éve nem tapasztalt mélységbe zuhantak az eladások, idén 5,4 százalékkal több, 1 159 066 új gépkocsit értékesítettek a harminc nap alatt. Elbízni mégsem szabad magunkat, egyrészt, mert ez még mindig a második legrosszabb érték 2003 óta (akkor kezdte jegyezni az eladásokat az ACEA), másrészt mert idén szeptemberben eggyel több munkanap volt, mint tavaly, ami önmagában magyarázatot adhat a huszadával erősebb forgalomra. 

Az egész éves eddigi teljesítményt tekintve nincs különösebb okunk az optimizmusra. Az eddig eladott 9 000 629 autó 3,9 százalékkal kevesebb, mint amennyi tavaly az első három negyedévben a 27 tagországban gazdára talált. 
Magyarország az EU mintaállama! 1
Magyarország az EU mintaállama! 9
Az öt legnagyobb piacot tekintve egyedül Nagy-Britanniában látható növekedés; az évben eddig 10,8 százalékkal erősödtek az eladások a szigetországban. Spanyolország -1,6%-kal, Németország -6,0%-kal zárta az év háromnegyedét, az olasz piacon 8,3 százalékkal fogyott kevesebb autó, Franciaországban 8,5% volt a visszaesés. 
A teljes képet tekintve az égvilágon semmi jelentősége, de Magyarország továbbra is képes erősíteni – nem tudjuk, örüljünk-e annak, hogy a sereghajtók között felküzdöttük magunkat az élbolyba. A 4659 darab eladott autóval a kis piacok közül csak Finnország, Szlovákia és Portugália előz meg bennünket. Szeptemberben 32,3 százalékkal teljesítettünk jobban (a legjobb százalékos növekedés az egész EU-ban!), éves szinten 4,3% a növekedés. 
Magyarország az EU mintaállama! 10
A 27 tagországban csoportszinten továbbra is a VW-konszern vezet (szeptemberben 23,6% piaci részesedés, 5,4% növekedés; az év első kilenc hónapjában 24,8% piacrész, 3,4% csökkenés). 
A legkeresettebb önálló márka szeptemberben a Volkswagen volt (11,4% piacrész), a második helyen az Opel/Vauxhall áll, 7,5 százalékos piacrésszel, majd a Renault (6,2%), a BMW (5,9%) és a Peugeot (5,7%) következett. 
A múlt hónapban egyébként a Renault mutatta be a legnagyobb növekedést, a csoport 17 százalékkal bővítette értékesítését, míg a céghez tartozó Dacia eladásai 40 százalékkal emelkedtek. A legnagyobb szeptemberi visszaesés az Alfa Romeóé (-20 százalék), a Lancia/Chrysleré (-14,8 százalék) és a Hondáé (-13,7 százalék).