Bármilyen meglepő számunkra, Dél-Afrikában mindössze néhány hete forgalmazzák csupán a Dustert. Az autó fogadtatása, akárcsak Európában, több mint kedvező, a vásárlók imádják a hajszállal a Ford Ecosport alá beárazott (194 900 randért, azaz számunkra kissé meredek 4,3 millió forintért kínált), az útminőségre kevéssé érzékeny, tágas, nyúzható járművet.
A piaci bevezetés után pontosan egy hónappal (azaz tegnap) megnyitott Johannesburgi Autószalonon aztán még egy lapáttal rátett az őrületre a Renault: egy helyi dizájnstúdióval közösen megalkották a Duster Détour-t, ami nevéhez híven messzire elkalandozik az autó eredeti, szerény-dolgos küldetésétől.
A Mad Maxx, a Terminator és a Dakar: alkotói szerint ez a három hatás érvényesül az autó kialakításában. A magunk részéről beérjük az utóbbival, de ez sem csorbítja az emelt hasmagasságú, kétszínű autó vonzerejét. Az élénksárgát matt sötétszürkével keverő fényezés (fóliázás), a sötétített ablakok és a fekete B-oszlop, a a műanyag gallytörőben és a szélvédőkeret felső sarkain elhelyezett, kiegészítő reflektorok határozottan dögös, inkább vonzó mint fenyegető megjelenést eredményeznek.
A kerékíveket kiszélesítették, a hasmagasságot pedig megnövelték, helyet hagyva a Captur stílusát idéző, látványos, szintén kéttónusú, 18 colos keréktárcsáknak. Az összképet a vérbeli terepjárók elengedhetetlen stíluselemeit (az első és hátsó fenékvédő lemezt, valamint az oldalsó fellépőt) imitáló, matt toldatok, és két masszív, krómozott kipufogó teszi teljessé.
A LED hátsó lámpás Duster Detour a hírek szerint megmarad Dél-Afrika büszkesége, és bár erről nem szól a híradás, a Renault gyakorlatát ismerve nem elképzelhetetlen, hogy limitált szériában valamikor utcára bocsátják a látványos variánst.