A BMW Austria Bank végzi szeptembertől az összes magyarországi BMW és MINI márkakereskedés nagykereskedelmi készletfinanszírozását, forint alapon – többek között erről is beszámolt Denis Baudouin egy szerdai sajtóbeszélgetésen.
A BMW Magyarország ügyvezető igazgatói posztját július óta betöltő szakember elmondta a bank termékei teljesen lefedik a hivatalos márkakereskedők igényeit, illetve hosszú távon a nagykereskedelmi finanszírozás mellett az ügyfeleknek közvetetten hitel- és lízingszolgáltatásokat, biztosításokat és hitelkártyákat is kínálnak majd. A pénzintézet Magyarország, Csehország, Szlovákia, Szlovénia és Ausztria mellett Németországban és Görögországban is jelen van.
BMW Austria Bank magyarországi működéséért Mala Ferenc felel, akinek több mint ötéves tapasztalata van a prémium autófinanszírozási szolgáltatások területén. A bank a BMW csoporton belüli négy teljes licencjoggal rendelkező bank egyike, amely a cégcsoport termékeihez kapcsolódó pénzügyi szolgáltatások mellett flottafinanszírozási lehetőségeket is nyújt operatív lízing formájában, illetve idegen márkák finanszírozásával is foglalkozik.
Denis Baudouin kifejtette, sikeres jövő áll a márka előtt, hiszen számos új modellel bővül a kínálatuk. Már elérhető a 4-es Coupé és az új X5, érkezik az új MINI, de megvalósul az eddig tanulmányként látott X4-es és a márka első egyterűjét beharangozó Concept Active Tourer is. Hazánkban a legfontosabb modell azonban továbbra is az 5-ös sorozat lesz, amely nemrég megújult.
Az elektromos modellek hazai megjelenésre egyelőre várni kell, hiszen ellentétben más országokkal, nálunk nincs milliós állami dotáció a forgalmazásukra. Később azonban hazánk sem lesz kivétel, hiszen mint fogalmazott az európai unió egyre szigorodó emissziós szabályozás nyomán az elektromos autóké a jövő. A szakember 2014-re növekedést vár az autóeladás terén a nemzetközi és a hazai piacon egyaránt.
Magyarország kapcsán rámutatott, a BMW nemcsak elad itt, de „láthatatlan gyárral” veszi ki jelentős részét a magyar gazdaság működéséből. Bár valódi autógyára nincs hazánkban, a BMW beszállítóinál nagyjából 10 ezer magyar dolgozik. A térségben nagyjából évi 3,3 milliárd eurót, ebből Magyarországon 1 milliárd eurót hagy a cég. Többek között készülnek itt futómű és kormánymű elemek az 5-ös sorozathoz, de az említett i3 és i8 modellek alkatrészei között is találunk majd magyar terméket.