A Michelin és az OMV ismét megrendezte a Levegőt az abroncsba! közlekedésbiztonsági kampányt, öt magyarországi helyszínen. Tíz nap alatt összesen 1068 jármű gumiabroncsának állapotát vizsgálták a szakemberek.

Tízből hét autón rossz a guminyomás 1
Tízből hét autón rossz a guminyomás 5


A program célja, hogy felhívja az autósok figyelmét a rendszeres, legalább havi egyszeri ellenőrzés és a helyes abroncsnyomás fontosságára, mivel a rosszul beállított légnyomás kedvezőtlen hatással van az abroncs élettartamára, az üzemanyag-fogyasztásra, a jármű kezelhetőségére és a féktávolságra is.

Az idén vizsgált járműveknek 12 százalékán volt mind a négy abroncs megfelelő légnyomásra beállítva, 18 százalékban pedig átmenetileg elfogadható légnyomásértéket mutató abroncsokat találtak, amelynek biztonsági kockázata nincs, de a gumik élettartamát rövidítheti. A vizsgált járművek 70 százalékán volt legalább egy, nem megfelelő légnyomással rendelkező, jellemzően alulfújt abroncs. A nem megfelelő abroncsok 85 százaléka veszélyes, 15 százaléka pedig nagyon veszélyes nyomásértéket mutatott, azaz utóbbi esetben akár 1 bart is meghaladó mértékben tért el a gyártó által előírt légnyomástól.

A futófelület kopottságával kapcsolatban pozitívak a tapasztalatok, a vizsgált több mint négyezer abroncsból összesen 113-nak volt 2 mm alatti mintázati mélysége (a jogi szabályozás 1,6 mm-t ír elő). Az abroncsok általános műszaki állapotát vizsgálva a leggyakoribb probléma a futófelület rendellenes kopása volt, amely a rossz futómű-beállításból, a nem megfelelő centrírozásból, illetve a nem megfelelő guminyomásból fakadhat.