Három robotikai doktorandusz hallgató fejlesztette ki a XXI. század otthoni autóverseny-játékát.
A számítógépes játékokból ismert képességekkel ruházták fel a hazánkban is közkedvelt vájatvezetéses játék (lásd Carrera) koncepcióját. Ötletüket már az inkubációs fázisban felkarolta az Apple. Ezt nem is hallgatták el a világ elől, így könnyedén összegyűjtötték a piaci induláshoz szükséges pénzmagot – most szerdától megvásárolható a játék.
Koncepciójuk vázlatosan prímán érthető, részleteiben már kevésbé. Alapját egy speciális tintával megfestett, helymeghatározó adatokat tartalmazó pálya adja. Ezen futnak a kocsik, amelyek az aljukon elhelyezett kamerával olvassák a pályát, azaz állapítják meg folyamatosan a saját helyzetüket és ezzel egyidejűleg a versenytársak pozícióját. A pilóta Bluetoothon keresztül, iPhone-ról irányítja az autót – bár ebben az esetben az ‘irányítja fenntartásokkal értendő.
A játékos ugyanis csak az alapvető irányt és sebességet adja meg, ezen belül már az autó dönti el, a helyzetet századmásodpercenként elemezve, hogy nekimegy ellenfelének, kikerüli vagy elállja az útját, annak függvényében, hogy a korábbi körök során milyen viselkedést tanúsított az adott autó, illetve milyen „személyiséget” programozott belé gazdája. Állítólag még driftelni is tudnak – teljesen maguktól.
A 2,5 x 1,0 méteres pályán akár saját maguktól is képesek egymást kergetni az autók, és nem csak új járművek, de különböző képességek és fegyverek is vásárolhatók, így idővel (és megfelelően vastag pénztárcával) kiépíthetjük álmainak szuperharckocsiját.
A járműveket egyébként Harald Belker tervezte; az a hollywoodi dizájner, aki az 1996-os batmobilt, valamint a Különvélemény és a Tron: Örökség kocsijait is megálmodta.
Valaki gyorsan-gyorsan behozná lécci az országba, please?