Elődje öt évvel ezelőtt alaposan meglepte a világ Hyundaiban gazdagabb területeit: a mindenki által kedvelt, de senki szívéhez nem szóló koreai márka egy csapásra felnőtt az autóipar prémium élvonalába, és vonzó, kényeztető, kívánatos autót épített. A Genesis szedán most megérett a cserére, és a jelek szerint ismét úttörő, iránymutató szerepet szán neki a Hyundai. 

A jól ismert, immár minden modellen alkalmazott „folyékony szobrászat” dizájnvilág nem csak utolérte a Genesist, de a nagy limuzinnal találkozva át is lényegült: még elvontabb, még egyszerűbb lesz, gyakorlatilag kevesebb csinnadrattát, és ezáltal erősebb minőségi hatást nyújt. 
Európába is jöhet az új luxus-Hyundai 1
Európába is jöhet az új luxus-Hyundai 11
A megújulásnak része a kezelőfelületek (HMI) átdolgozása is: új, határozottabb tapintású anyagból, egységesített grafikával, funkció szerint csoportosítva készülnek a gombcsoportok. A gyár kényelmesebb és hatékonyabb működtetést ígér, valamint hogy ezt a rendszert egyéb modelljein is bevezeti majd – az elmúlt évek nagy megújulását az i40 kezdte annak idején, így minden szempontból logikus, hogy a középkategóriás modell frissüljön először ezekkel a vívmányokkal. 
Az ultranagy szakítószilárdságú acélok és modern gyártási eljárások révén jobb szerkezeti szilárdságú karosszéria mellett a megelőző biztonságra is figyelmet fordít a Hyundai: a Genesis biztonsági öve veszélyhelyzetet észlelve megfeszül, így figyelmezteti a vezetőt (Pre-Crash funkció), ütközéskor pedig ülésükbe szíjazza az utasokat (Emergency Fastening Device system), ami nyilván több, mint egy egyszerű övelőfeszítő, különben nem emlegetnék ilyen büszkén. 
Európába is jöhet az új luxus-Hyundai 12
A Genesis szedán már első kiadásában is jó pontokat kapott futóművére; most a még merevebb karosszéria és az olyan segédrendszerek, mint a kanyarvételt aktívan támogató, aktív kipörgésgátló vagy a fogaslécre ható, változó áttételű elektromos kormányszervó, tovább javíthatják ezt a teljesítményt. A hajtás legfontosabb újdonsága az alig egy hete bemutatott HTRAC elektronikus vezérlésű összkerékhajtási rendszer, amely különböző, választható üzemmódokkal támogatja a mindenkor biztonságos és dinamikus vezetés. 
A Genesis szedán elsőként Koreában lép majd piacra, jövőre az egyéb fontos piacokra is eljut. Európát konkrétan nem említi a gyár, de mivel az autót a Nürburgringen is fejlesztették, reális esély van arra, hogy jövőre az Óvilágban is találkozhassunk a modellel.
Európába is jöhet az új luxus-Hyundai 13
(Kémfotók: bobaedream.co.kr)