A 2007-es bevezetés óta eltelt hat év során több mint 150 000 példányt adtak el a BMW 1-es kupéból. A lépcsős hátú sziluett dicső múltidézése azonban igazából most, a 2-es kódszám elnyerésével vált tökéletessé: az 1968-tól bevezetett 02-es széria alapozta meg a BMW máig erőteljes és egyértelmű arculatát.
Talán ennek is köszönhető, hogy vizuálisan a 2-es sorozat a legkevésbé progresszív a márka összes új modellcsaládja közül. Az 1-es kissé pufók malacarca és a felsőbb szériák szikár, hűtőmaszkkal integrált fényszórós homlokfala helyett egy meglehetősen konzervatív, ugyanakkor a klasszikus BMW-ket kedvelők számára leginkább szerethető fizimiska pont annyival határozottabb, erőteljesebb a közvetlen elődnél, mint amennyivel nagyobb és erősebb lett a modell.
Oldalnézetből a sokat kritizált hasasság eltűnése a legfontosabb változás: egyenesen hátrafutó, acélos szárnyba vékonyodó karaktervonala és a küszöbök fölött támadó, hátrafelé nyúló hiperbolaként a semmibe révedő törés fenyegetően összeszedett, izmos formát ad ki.
A 2-es inkább tűnik a 4-es kupé kistestvérének, mint a kompakt 1-es széria karosszériaváltozatának. Nem véletlenül: a 4432 mm-es karosszéria pontosan 20 centivel rövidebb, mint a BMW 4 (4638 mm), de 11-el hosszabb, mint a ferdehátú 1-es. Elődjéhez képest 72 mm a gyarapodás; a szélesség 32, tengelytáv 30, a nyomtávok 41/43 mm-rel nőttek, a fejtér elöl 19, hátul 21 mm-rel nagyobb. A csomagtartó is tágasabb lett, 370 helyett 390 literes, kihasználhatóságát a kétszemélyes üléspad (feláras) hármas osztása segíti.
Teljesen persze nem tagadja meg az 1-es családot, hiszen annak ötcsillagos Euro NCAP-eredményt és precíz vezethetőséget hozó, a csavarodásnak jól ellenálló vázszerkezete adta a modell alapjait. A jelentős részben alumínium komponensekből felépülő futóművet az adott motor teljesítményéhez hangolták. Az elődnél 5 mm-rel alacsonyabb, de szélesebb autó mélyebben fekvő tömegközéppontja eleve jobb vezethetőséget kínál; kívánságra változó áttételű sportos kormánygép, M Sport fékek, 10 mm-rel ültetett M Sport futómű vagy adaptív M felfüggesztés javíthat a menetdinamikán.
Alapfelszerelés a menetstabilizálóra épülő elektronikus differenciálzár; a csúcsmodellhez (M235i) mechanikus, részlegesen önzáró differenciálmű is rendelhető.
Bevezetéskor háromféle dízel és két benzinmotorral lesz rendelhető a 2-es kupé. Utóbbiak ezúttal sokkal érdekesebbek, hiszen egyik sem szerepelt az egyes szériában: a 184 lóerős, kétliteres benzinmotor (220i) mellett már az első naptól kezdve megvásárolható a soros hathengeres motorral szerelt M235i. Ennek rövid utakon járó, száraz karteres kézi váltója opcióként nyolcfokozatú automata váltóra vagy egy különösen sportos hangolású automatára cserélhető: utóbbi egyébként a 218d alapverzió kivételével minden modellnél kínál rajtautomatikát – a mért gyorsulási adatokat ennek aktiválásával érte el a gyár, így a mindennapokban valamivel visszafogottabb dinamikával lesz érdemes számolni.
Ami a felszereltséget illeti, a BMW legújabb vívmányai mind bekerültek a kínálatba, a vakításgátló fényszóróktól az adaptív tempomaton és táblafelismerő rendszeren át egészen a proaktív vezetősegédletig, ami a navigációs rendszerrel kooperálva jelzi a vezetőnek, ha egy közeledő kereszteződés, kanyar vagy lakott terület sebességcsökkentést kíván, és ezért indokolt előre elvenni a gázt, ezzel is csökkentve a fogyasztást.
a videó a hirdetés után indul