Quadrifoglio Verde, azaz négylevelű lóhere: a szerencse szimbóluma 1923 óta elválaszthatatlan az Alfa Romeo versenyautóitól (először 1920-ban jelent meg az addig balszerencsés Ugo Sivocci autóján. A pilóta innentől fogva sorra nyerte a versenyeket, de 1923-ban életét vesztette – egy lóhere nélküli Alfa volánja mögött?), és hagyományosan az utcai modellek legsportosabbikát is ez a grafika jelöli.
A Giulietta QV-t jelenleg egy 1750 köbcentis, 235 lóerős motor hajtja, ám a híresztelések szerint jövőre válthat – mégpedig a 4C azonos lökettérfogatú négyhengeresére. Ez az átlagember számára két okból is értelmetlennek tűnhet: egyrészt minek lecserélni egy motort egy alig öt lóerővel erősebbre, másrészt miért adnák oda egy méregdrága, limitált csodamasina erőforrását egy (minden különlegessége mellett mégis csak) tucatjárműnek?
A második kérdésre rém egyszerű a válasz: mert olaszokról van szó. „A 4C technológiája teljes egészében a miénk, azt teszünk vele, amit szeretnénk, büszkék vagyunk rá, és feltett szándékunk, hogy minél több helyen felhasználjuk” – nyilatkozta brit újságíróknak Alberto Cavaggioni, a márka európai termékmarketing-igazgatója. De ha belegondolunk: ha a Ferrari nem sajnálja technológiájával öntözni az Alfa Romeo virágját, ugyan miért derogálna ez a házon belüli mérnökcsapatnak?
Ami pedig az első kérdést illeti: azért, mert a két blokk ég és föld. A 4C alumínium szerkezetű motorja 22 kilogrammal könnyebb, közvetlen befecskendezést alkalmaz, és magasabb fordulatszámokra képes. Mindez azt sugallja, hogy komoly tartalékok vannak még abban a blokkban – és így is lehet, mert az Alfa Romeo a közelmúltban Mercedes-Benz A45 AMG-k és Audi S3-asok jelenlétében tesztelt egy „nagy teljesítményű prototípust” a gyári pályáján.
Ebből pedig csupán egy dolog következhet logikusan: hogy egy, 240 lóerőnél számottevően erősebb kompakt modellben gondolkodik a márka.
Mindettől függetlenül egy új, potenciális termékirányt is felvetett Cavaggioni: elmondása szerint új termékeivel (vagy azok egy-egy variánsával) megpróbálja a retrohullámot meglovagolni az Alfa – úgy, ahogy a Fiat az 500-assal.