Bármilyen nehéz is elhinni, a Suzuki történetében is voltak fekete bárányok: modellek, amelyek tervezésekor félrelökték a praktikumot, és valami színtisztán vidám, értelmetlen dolgot építettek.
Ott van mindjárt az X90, a rövid életű, és még annál is sikertelenebb kétszemélyes szabadidőjármű. Az X-Lander mintha annak a szellemi örököse próbálna lenni, ami abból a szempontból nem rossz megközelítés, hogy tanulmányautóként még kifejezetten zabálta a közönség az X90-est…
Első pillantásra mintha a Frankfurtban bemutatott, magyar gyártásra tervezett kompakt szabadidőjármű, az iV-4 lényegült volna át homokfutó örömkocsivá. Erről műszaki szempontból szó sincs, az X-Lander a Jimny létravázára épült, ami persze egy formatanulmánynál kézenfekvő dolog, később még akár önhordó szabadidőjárműként is újjászülethet.
Ez már csak azért is valószínűsíthető, mert a robusztusnak tűnő terepjáró valójában egy városi hibrid, 1,3 literes benzinmotorral és az összkerékhajtásba integrált villanymotorral. További részleteket nem ismerünk az SX4 lehetséges féltestvéréről, azokra a heteken belül induló, tokiói autószalonon derül majd fény.