Mi jut eszünkbe, ha meghalljuk a Toyota szót? Megbízhatóság, biztonság, család. A legendás régi modellek, amik miatt a sport is a felsorolt fogalmak között kapott helyet, mára szinte kikoptak a hétköznapi ember látószögéből, gondolok itt a Suprára, az AE86 hachirokura, a Celicára vagy a legendás Corolla WRC-re, amit 1999-ben az év raliautójának választottak.
Persze szinte azonnal rá lehetne vágni az ellenpéldát a jelenből, hiszen itt a GT86, de az még túl fiatal és friss ahhoz, hogy visszahozza a Toyota sportos megítélést. De nagyon jó útra lépett a japán gyártó, a sok-sok évnyi unalmas, és a megbízhatóságon túl sok mindent nem nyújtó szürke modellek után. Mondom ezt úgy, hogy egy 2006-os Corolla parkol a garázsomban.
Térjünk most vissza a múltba egy kicsit, mert lehet, hogy a Suprák felett már eljárt az idő, de kétségkívül még midig imádják tuning körökben az 1978-2002 között gyártott autót, főleg a fiatalabb generációit, a 3 literes, duplaturbós változatokat. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az alábbi videó, amiben éppen a fent említett modell zúzza szét, az ugyancsak általa felállított negyedmérföldes (400 méteres) gyorsulási rekordot.
A korábbi csúcsot 6,23 másodperccel és 366 kilométer/órával állította fel pár hónapja. Ez azonban most füstté vált, miután a több mint 1000 lóerős japán, 6,15 másodperc alatt teljesítette a távot, miközben 370,6 km/órát ért el.
A brutális vadállatot a Titan Motorsports és a bahreini EKanoo Racing alkotta, akik kimondottan ilyen autók építésével foglalkoznak.