Annak idején vele harangozták be az azóta megjelent, második generációs IS modellt, rá azonban mostanáig kellett várnunk: az RC annak az LF-LC koncepciónak a sorozatgyártású kivitele, amely először elénk tárta a márka végletekbe menő, új formatervét.
Apropó végletek: az RC az IS-nél is merészebb élekkel és vonalakkal lép reflektorfénybe, orsó alakú hűtőmaszkja különösen mélyre nyúlik, és szélesre tárul. Ezzel azonban még nincs vége a formai játékoknak: a hűtőmaszk sarkába ültetett ködfényszórók és a fő lámpatesttől keskeny cikkcakkal elválasztott nappali világítás sokkal izgalmasabbá teszi a kupé megjelenését, mint felszínes szemlélőként gondolnánk. Ugyanez igaz a márka L-betűjét formázó a hátsó lámpatestekre; alattuk agresszív légkivezető nyílás teremt kapcsot az LFA szupersportkocsival.
Az RC három centiméterrel hosszabb (4695 mm) és ugyanennyivel szélesebb (1840) az IS-nél, Magassága 35 mm-rel kisebb (1395 mm), és tengelytávja is rövidebb (2800 helyett 2730 mm). Még szerencse tehát, hogy a hátsó üléspad csupán kétszemélyes.
Ha már a beltérről esett szó, különleges fabetétek, egyedi hangulatvilágítás, illetve az IS-nél már megismert, osztott műszerfal-koncepció fogadja a vezetőt.
A BMW 4 és az Audi A5 ellenfeleként piacra lépő Lexus RC bemutatkozásakor kétféle motorral lesz rendelhető: az RC 350 egy hathengeres, 3,5 literes benzinmotort kap, míg az RC 300h hibrid az IS-ből ismerős 2,5 literes erőforrást kombinálja villanymotorral.