Automobili Turismo e Sport, azaz ATS: így hívták azt az egzotikus olasz márkát, amely 1963-ban indult világhódító útjára – hogy aztán két év múlva le is húzzák a redőnyt. Pedig volt esélyük a tündöklésre, hiszen túlnyomó részben a Ferraritól felállt mérnökökből verbuválódott a márka, így itt dolgozott Giotto Bizzarrini is. 

Torpedó a múltból 1
ATS 1000 Sport (fent) és 2500 GT, 2012-ből

ATS 1000 Sport (fent) és 2500 GT, 2012-ből

ATS 1000 Sport (fent) és 2500 GT, 2012-ből


Aztán az egészből mégsem lett semmi, egészen tavalyig, amikor ötven év kihagyás után a semmiből feltámadt, és két új modellt jelentett be a márka: az egyik az első és egyetlen eredeti modellje előtti tisztelgésként a 2500 GT nevet kapta, a másikat Sport 1000-nek nevezték el. 
Habár egyelőre sem az 550 lóerős, négyhengeres Cosworth motorral elképzelt, egytonnás 2500 GT, sem a szupersport-motorkerékpárok blokkjával elképzelt, utcai versenyautó Sport 1000 nem valósult meg, az ATS máris egy harmadik modellen: egy retrós külsejű sportkupén töri a fejét. 
A 300 Leggera a márka születésének idejébe kalauzolná vissza a vásárlókat, amikor az olaszok paprikás, könnyű építésű autókkal száguldoztak a szerpentineken és városaik keskeny utcáin. A leggera jelentése könnyű, és valóban: noha a tervekben csupán egy 200 lóerős, 1,6-os turbómotor szerepel, az egész autó elvileg csupán 650 kilót nyomna, így könnyedén tartható a névben is jelzett 300 LE/tonna kitűzött lóerősúly. 
A 300 Leggera nem tömegtermelésben készülne: a gyártó egyedi megrendelésre készítené el az autót. Ehhez képest kifejezetten olcsón, 30 000 eurótól (9 millió) lehetne hozzájutni; az első példányok elvileg akár jövőre megérkezhetnének a megrendelőkhöz.