A GfK Hungária adatai szerint jellemzően a november-decemberi csúcsszezonra tehető az éves gumieladások közel 40 százaléka. Egyre több autós vált gumiabroncsot a téli időszakban, de az is látszik, hogy a többség ezzel kivár az első hóesésig.

Egyre több környező országban kötelező a téli gumiabroncs használata. A szabályozást nem sótlan bürokraták találták ki.
Az első hóesés után váltunk téli gumira 13


Az abroncs mérete, illetve a márkák eloszlása által befolyásolt darabonkénti átlagár az idei év első felében (téli-nyári egyaránt) 20 288 forinton állt. Ez az előző év azonos időszakához viszonyítva 7,6 százalékos csökkenést jelent. A gumiabroncsok beszerzésének elsődleges helyszínéül továbbra is a szervizek szolgálnak, ugyanakkor a hipermarketekben és áruházláncokban értékesített abroncsok mennyisége közel megduplázódott – 44,4 százalékkal nőtt – 2013 első félévében az előző év azonos időszakához képest.

Továbbra is a 195/65 R15, a 205/55 R16, a 175/65 R14, a 155/70 R13 és a 165/70 R14 az öt legkeresettebb méret a piacon. A téli-nyári gumiknál egyaránt a Michelin és a Continental csoport dominálja a piacot, a közöttük folyó verseny kiélezett, 2012 óta a Hankook áll a harmadik helyen. Úgynevezett ‘B’ márkáik, mint például a Barum, a Kleber, a Debica vagy éppen a Matador jelentős részt tudhatnak magukénak a hazai piacon – a téli időszakokban például több esetben ezek a márkák könyvelhetik el a legjelentősebb növekedést.