Értesülések szerint a Peugeot Sport már akár 2015-ben rajthoz állna a Dakaron, mégpedig legalább egy, de akár két nagyágyúval.
A Peugeot Sport csapatfőnöke, Bruno Famin még októberben találkozott a tizenegyszeres Dakar-győztes Stephane Peterhansellel, hogy megbeszéljék az élő legenda részvételét egy esetleges programban.
„A Pikes Peak évente egyetlen alkalmat jelent. Az idei verseny rendkívül sikeres volt, a rajongók imádták, de további programokra van szükségünk. Rengeteg ötletünk van. Fel kell mérnünk, hogy kommunikációs szempontból melyek a legjobb lehetőségek, hogy milyen program volna a leginkább kifizetődő, és a legizgalmasabb kihívás.” – mondta Famin.
Stephane Peterhansel 1988 óta elmaradhatatlan résztvevője a Dakar ralinak. A francia versenyzőfenomén 1998-ig motorkerékpárral indult, és hat alkalommal győzött. 1999-ben átnyergelt a négykerekűekre, itt öt első és egy második helyezés a rekordja. Legutóbb idén diadalmaskodott. A Dakar mellett tucatnyi más terepralin is részt vett, emellett kétszeres enduro világbajnok.
„Még nem véglegesítettük a jövő évi költségvetést. Amint megvannak a számok, meghozzuk a szakmai döntéseket. Elképzelhető, hogy elkanyarodunk a Pikes Peaktől és a 208 T16 Pikes Peak versenyautótól.”
Akármilyen irányba indulnak is el, Sebastien Loeb toborzása logikus és szerencsés választás volna.
Sebastien Loeb idén nyáron történelmet írt, amikor korábban elképzelhetetlen előnnyel nyert a világ legismertebb hegyi felfutó versenyén, a Pikes Peaken. Loeb soha nem csinált titkot abból, hogy érdekelné a Dakar. A Citroën alighanem ismét kölcsönadja sztárversenyzőjét, hiszen rájuk is vetül a dicsfényből.
Az egyetlen gond az lehet, hogy a Dakar ütközhet Loeb 2015-ös Túraautó Világbajnokság előtti tesztsorozatával – mint ismeretes, a kilencszeres rali világbajnok búcsút intett a WRC-nek, és átnyergelt a pályaversenyzésre. Maga a szezon azonban később kezdődik, mint a Dakar, így elméleti esélye van annak, hogy a világ legeredményesebb WRC pilótája eljusson a hírhedt terepversenyre.
A Peugeot 1987 és 1990 között sorban négy alkalommal győzött a Dakaron.
A 405 T16 versenyautót három ízben Ari Vatanen, egyszer pedig Juha Kankkunen juttatta a dobogó csúcsára.