Már amikor a nyolchengeres S 63 AMG-t bemutatták, akkor benne volt a levegőben a tizenkét hengeres csúcsverzió, azonban érthető módon inkább hallgatott róla a gyár.
Most viszont színre lépett a tizenkét hengeres csúcsmodell – pontosabban két héten belül színre lép, Los Angelesben és Tokióban egyaránt, de addig is részletes információkkal csinál kedvet hozzá a Mercedes.
Az S 65 AMG a luxusautó-szegmens megkerülhetetlen óriását, az AMG ikerturbós, hatliteres V12-esét kapta meg, amely ezúttal Euro6-os emissziós teljesítménnyel áll készen a jövőre. A kettős feltöltés azonban csak része a mutatványnak: hengerenként két gyújtógyertya, vizes intercooler, adaptív generátor-vezérlés, kovácsolt főtengely, alumínium forgattyúház, start-stop automata, valamint (csak hogy a shownak is adjanak egy keveset) szénszálból készített szelepfedél teszi teljessé a kézzel összeszerelt erőforrás varázsát.
A lehengerlően erős motorra az AMG hétfokozatú automata váltóját csatolták, ezen keresztül árad a hátsó kerék felé a hajtóerő. 4,3 másodperc alatt gyorsul százra a nagy autó: ez egy tizeddel jobb érték, mint az S 63 AMG azonos adata, legalábbis hátsókerék-hajtással. A kis testvér viszont 4Matic összkerékhajtással 4,0 mp alatt szökken százra; erre a mutatványra a kizárólag hátul hajtó S 65 AMG nem képes.
Ettől függetlenül több mint lenyűgöző az autó dinamizmusa, és bár a menetkész tömeget egyelőre nem adta meg a gyár, annyit lehet tudni, hogy széles körű és intenzív fogyókúrára fogták a szedánt. Az indítóakkumulátor például könnyű lítium-ion egység: az S 63 AMG után a világon másodikként található meg nem hibrid autóban ez a 20 kilós tömegcsökkentést hozó technológia.
A futóművet természetesen áthangolták, de alapjaiban nem változtattak rajta: a Magic Body Control rendszer megelőző módon alkalmazkodik az útegyenetlenségekhez. Az AMG kormánymű változó áttételt kínál, alapfelszerelés az ESP alulkormányzottságot kiküszöbölő, kanyartámogató funkciója.
Keréktárcsából lehet válogatni, de műszakilag felesleges: mindegyik modell kovácsolt alumíniumból készül; az alapkivitelű kerék sokküllős dizájnja kifejezetten archaizáló, klasszikus darab – és nem mellékesen kiváló rálátást biztosít az opciós karbon-kerámia féktárcsákra (elképesztő 420 mm első átmérővel).
A külső formajegyek magukért beszélnek, a belsőre érdemes azonban szót vesztegetni. Az üléseket exkluzív, rombuszmintás bőrkárpitozás borítja, ahol a perforált felületek simán hagyott szakaszokkal váltakoznak. Az ülések háttámláján, a könyöklőn, de még az első ülések hátoldalán is találkozunk a dombornyomott AMG emblémával, ugyanúgy, ahogy az ajtókon is.
A műszerfal az immár szabványos, digitális egység, amely egyedi AMG köntöst kapott, eltüntethetetlen fokozatkijelzővel és fordulatszámmérővel, motor- és váltóolaj-hőmérővel. Nem hiányzik a hatalmas head-up display, ami pedig a kezelőfelületet illeti, itt is érintésérzékeny rajzolótábláról vezérelhető minden fedélzeti egység – persze a szokásos Comand tárcsa, illetve a hangvezérlés mellett.
A fent említett rendszerek alapfelszerelésként kerülnek az autóba, de a kényelmi és vezetőtámogató rendszerek zavarba ejtő arzenálja kérhető felárért. Nem mindegy persze, hogy mihez képest kell még pluszba fizetnünk, de az árakat egyelőe nem közölte a Mercedes: még két hét, és minden bizonnyal azokra is fény derül.