A koreai márka most először gyárt majd villanyautót exportpiacra. A Kia első villanyautója voltaképpen egy második generációs hajtáslánccal lép ki a külvilágba: az elsőt ugyanis a Kia Ray EV (jobbra lent) fedélzetén harmadik éve nyüstölik, vizsgálják, elemzik a koreaiak. Úgy tűnik, bejött a Kiának a vidám villanyautó tematikája, hiszen az új generációs Soul mókás kockaformája egyenes ági folytatása a Ray dobozságának. 

Jövőre jön a villamos Kia! 1
Kia Ray EV 2011

Kia Ray EV 2011

Kia Ray EV 2011


A Soul villanymotorja egy 81,4 kW (111 LE) teljesítményű, 285 Nm nyomatékú darab, amelyet klasszikus módon, a motortérben helyeztek el, és egy egyfokozatú, gyorsító áttételen keresztül hajtja meg az első kereket. Habár a 27 kWh kapacitású akkumulátorcsomag a lítiumion-polimer technológiának köszönhetően viszonylag csekély plusztömeget jelent, az autó 100-as gyorsulása megközelíti a 12 másodpercet, a végsebesség pedig valahol 145 km/óra körül lesz. 
Városi, elővárosi közlekedésre lesz tehát inkább alkalmas a Soul EV, semmint nagy túrákra, a tankolást (azaz feltöltést) viszont akár egész hétre elfelejthetjük: a hatótávolság meghaladja a 200 kilométert. Ha pedig hétvégén rádugjuk a hálózatra, akkor sem kell egy délutánnál tovább nélkülözni az autót: normál 220V-os hálózatról öt óra alatt feltölthető a nulláról az autó, de a hozzá kifejlesztett gyorstöltő 25 perc alatt elintézi az egész folyamatot. 
A villanymotor idegesítő vinnyogását vaskos hangszigetelés zárja el az utasoktól és a külvilágtól – helyette virtuális motorhang figyelmezteti a gyalogosokat a Kia EV érkezésére, de csak 20 km/óra alatt, illetve tolatás közben. 
Jövőre jön a villamos Kia! 16
Hogy milyen különleges ismertető jegyei lesznek az autónak, még nem tudni, hiszen egyelőre csak álcázott tesztflottákat hajóztak át Észak-Amerikába, illetve Európába. Annyit már lehet tudni, hogy az idén bevezetésre kerülő, finomabb futóművű új Soul látványos vonalain túl projektoros fényszórók, LED-es nappali és hátsó fények, valamint különlegesen áramvonalas, 16 colos keréktárcsák kerülnek a villanyautóra. 
A beltérbe egyedi műszeregység, nyolccolos kijelző kerül, ami pedig az anyaghasználatot illeti, a fenntarthatóság jegyében újrahasznosított nyersanyagokkal, frissen kifejlesztett antibakteriális felületkezeléssel és kipárolgásmentes műanyagokkal találkozhatunk – már ha az európai import Magyarországot is jelenti (amit, őszintén szólva, erősen kétlünk).