750 millió forint, drágakövekkel borított belső tér, mindössze hét darabos széria, 390 km/óra végsebesség: az arab W Motors első autója, a Lykan Hypersport rettentő magasra tette a lécet mindenki előtt. Már a modell első említésekor lehetett tudni, hogy hamarosan követi majd egy egyszerűbb alapmodell, a Supersport – csakhogy, mint most kiderült, sokak számára ez lesz a szimpatikusabb választás.
Kezdjük rögtön az árral, amely a hírek szerint nem egészen fele lesz (1,6 millió dollár, azaz bő 350 millió Ft) a Hypersporténak. Ez mindenekelőtt a csecsebecsék elhagyásának köszönhető: itt nem lesznek gyémántok a fényszóróban, nem lesz aranycérnával varrott kárpit, méregdrága ajándék órát sem kap a vásárló, és (bár ezt sajnáljuk) a holografikus műszeregység is lekerül a felszereltségi listáról.
Ami viszont marad, az nem csak olcsóbb lesz, hanem izgalmasabb is: úgy tűnik, a szénné tuningolt Porsche-boxer teljesítményét 750-ről mintegy 1000 lóerőre emeli a dubaji manufaktúra beszállítója, a RUF – persze az is lehet, hogy a többletteljesítmény nem a hathengeres blokkból, hanem egy KERS rendszerből származik majd.
Akárhogy is, ha ezt összevetjük a kevesebb mint 1,2 tonnás tömeggel, nagyon ijesztő járművet kapunk (vajon mennyivel fog ez menni? vagy leáttételezik, és a 2,8 másodperces gyorsulást felezik meg? soha ne foglalkoztassanak ennél nyomasztóbb gondolatok…), amely képességeit kecsesebb, inasabb megjelenésében is hirdeti.
Olcsóbb, erősebb, ésszerűbb és sportosabb – a Lykan Supersport egyértelműen vonzóbb jószág, hát még ha megtudjuk, hogy hét helyett huszonöt darab készül majd belőle. Már persze ha tényleg készül.