Mintegy nyolcszázezer Tiguannak kell bevonulnia a Volkswagen márkaszervizekbe világszerte, hogy kijavítsák a világításban tapasztalt hibát. A jelek szerint a fényszórók áramköreiben hajlamos kiégni az egyik biztosíték. Erről a rendszer a műszerfalon keresztül értesíti a vezetőt. A VW tájékoztatása szerint teljes világítás-kimaradás nem fordulhat elő, ám elővigyázatosságból a gyár ellenállóbb felületkezeléssel ellátott darabokra cseréli az érintett járművek biztosítékait.
A 2008 és 2011 dereka között gyártott gépkocsik a világ minden piacára eljutottak, így a visszahívás szó szerint globális léptékű.
|
A másik, ezzel nem összefüggő hibajelenség a hétfokozatú, duplakuplungos sebességváltókat (DQ200) érinti. Az először Délkelet-Ázsiában és Kínában észlelt meghibásodás szintetikus váltóolaj alkalmazása esetén fordulhat elő, különösen forró, párás környezetben, gyakran megtorpanó forgalomban.
Orvoslására a tanulmányok szerint elegendő ásványira cserélni az olajat, ezért a Volkswagen az egész világon berendeli DSG váltóval szerelt típusait egy ingyenes váltóolaj-cserére. Az érintett járművek tulajdonosait értesítik.
A német autóipari szakportál, az Automobilwoche.de értesülései szerint a konszern öt márkájánál összesen mintegy 1,6 millió gépkocsiról van szó.
Ezzel sem ért azonban véget a Volkswagen-csoport történetének egyik legsúlyosabb visszahívási kampánya, mert egy harmadik meghibásodásra is fény derült. Összesen 239 000 darab Amarok platós kisteherautóban fordulhat elő szivárgás az üzemanyag-vezetékben. A 2.0 TDI motorhoz köthető probléma orvoslására szigetelő bandázst helyeznek fel a vezetékre. A német piacon a teljes modellperiódus során gyártott összes, pontosan 12 359 darab jármű érintett; vélhetően hasonlóan széles körben hívják majd vissza a járműveket a világ összes piacán.
A hibajelenség egyébként az argentínai gyártású típusoknál éppúgy előfordulhat, mint a Hannoverben összeszerelt autóknál. A javítás időtartama 30-60 perc, fizetni értelemszerűen nem kell érte.