A márkaszervizek fix áras szervizcsomagokkal próbálják megfogni az öregebb autók tulajdonosait is
Magyarországon is érvényes az EU előírása, amely szerint minden autóra két év teljes körű jótállást kell vállalniuk az autógyártóknak. Ez minimum időtartam, gyártónként ennél hosszabb, akár hétéves garanciális idővel is találkozhatunk. Ma már a legtöbb gyártó kínál kiterjesztett garanciát is a forgalmazott gépjárművekre, amely a minimálisan meghatározott két éven vagy a vállalt időszakon túl további két vagy három, esetleg még több évvel hosszabbítja meg az alapgarancia idejét.

A LeasePlan flottakezelő közleményében arra figyelmeztette az autótulajdonosokat, hogy a garanciaperiódus meghosszabbodása szigorításokat is eredményezett. Minden tulajdonos számára ajánlott a garanciális feltételekben foglaltak tüzetes átolvasása, ugyanis a gyártók által kötelezően előírt, a szervizfüzetbe bejegyzett, esedékes kilométer- vagy időpont alapú felülvizsgálattól való legkisebb (km vagy nap) eltérés is garanciavesztést vonhat maga után „késve szervizeltetésre” való hivatkozással.

A kötelező szervizek mellett a tulajdonosoknak más előírásokat is be kell tartaniuk, ha érvényesíteni szeretnék az autó garanciáját. A gyártók az „elhanyagolás” vagy a „gondatlanság” kategóriába sorolják például a nem megfelelő üzemanyagok használatát, az ebből fakadó meghibásodásokat pedig nem fedezi a garancia. A túl alacsony olajszint is súlyosan károsíthatja a motort, ahogy a rossz vagy nem megfelelőn kevert (például túl sok bioetanolt tartalmazó) benzin is a motor meghibásodásához vezethet.

2010. június 1-jétől az Európai Bizottság rendeletének értelmében az autógyártók nem tehetik a garanciát függővé attól, hogy az olajcserét és az egyéb karbantartási, javítási munkákat hivatalos márkaszervizek végezték-e. Ugyanakkor ez a szabály nem korlátozza a hivatalos márkaszervizeknek azt a jogát, hogy a garanciális javításokat csak ők végezhessék el, hiszen ezek költségét a gyártó állja.