Amerikában már közkedvelt modell az az Edge, amelynek utódja 2017-től Európában is megjelenhetne a Ford kínálatában. Nem véletlenül hat ismerősnek az Edge: formavilágát ugyanaz a dizájnnyelv határozta meg, amely a fent említett modellektől kezdve a Mondeóig a Ford összes globális termékét jellemzi. Ugyanez érvényes a beltérre, ahol a megszokott formák és funkcionalitás várja az utazókat. 

Ez utóbbi, azaz a funkcionalitás persze nem szorítkozik a jelenleg sorozatgyártásban lévő technológiákra: olyan, friss fejlesztések is helyet kapnak az Edge-ben, mint a kívülről, távirányítással aktiválható automata parkolórendszer, az akadályfelismerő és -elkerülő rendszerek, vagy az adaptív áttételezésű kormánygép – egyszóval az Edge-ben ott vannak a Ford autonóm és félautonóm autótechnológiai megoldásai. 
A mini EcoSport és a kompakt Kuga fölé, harmadik Ford SUV-nak jöhetne az a teljes méretű szabadidőjármű, amelynek formatanulmányát ma mutatta be Los Angelesben a márka.
Nagy terepjárót hoz Európába a Ford 27
Szintén fontos, már piacon lévő, és rendkívül keresett újdonság az infotainment rendszerek, a kapcsolódási és kapcsolattartási megoldások integrálása. Ennek elemeként nem csak elöl, de hátul is hatalmas, 10 colos érintőképernyőt helyeztek el; az elülső fejtámlákba integrált hangszórók a vezetőtámogató rendszereket éppúgy kiszolgálják, mint a navigációs és audiorendszert vagy a kihangosító berendezést. 
Az Edge Concept elképzelt erőforrásáról nem ejt szót a Ford, annyit azonban lehet tudni, hogy belső égésű erőforrásról van szó: különben ugyanis nem volna értelme az aktív hűtőrácsnak, amelynek lezárható lamellái segítenek leszorítani a fogyasztást.
Nagy terepjárót hoz Európába a Ford 28