A Nissan időről időre előrukkol izgalmas formákkal, gondoljunk csak a Juke vagy a leírhatatlan nevű Qashqai modellekre, amik olyan népszerűek lettek, amit a japán gyártó álmában sem gondolt volna. Persze az izgalmas nem mindig jelenti azt, hogy szép is, ez főleg ízlés kérdése, de az kétségtelen, hogy kitűnik a forgalomból a Nissan két crossoverje. 
Az éppen most zajló Tokiói Autószalonon a gyártó ismét előhúzott egy ászt a pakliból, nem is tudom, mikor találkoztam utoljára ilyen retró hangulatot árasztó, mégis modern formatervvel, talán anno a Toyota GT86 váltott ki hasonló érzést belőlem. Íme a Nissan IDx tanulmány: 
Tokió: Egy szívtipró, tökös japán 1
Tokió: Egy szívtipró, tökös japán 17
Jobban megnézve felfedezhetjük benne az első Skyline GT-R-ek (Hakosuka) vonásait, a rövid túlnyúlások és a kupé forma miatt, de ez nem véletlen, hiszen a Nissan ezzel a modellel szeretné feléleszteni a klasszikus formát. Az autó egyébként nem túl nagy, ami már a képeken is látszik: 4,1 méter hosszú, 1,7 méter széles és 1,3 méter magas, azaz nem sokkal nagyobb, mint egy mai városi kisautó. Például a háromajtós Toyota Yaris hossza 3,8 méter, szélessége megegyezik az IDx-el, magassága pedig 1,5 méter. Na persze a két autó közel sem egy kategória, csak így könnyebb elképzelni a dimenziókat, anélkül, hogy kiutaznánk Tokióba és magunk vennénk szemügyre a járgányt. 
Nissan Skyline GT-R

Nissan Skyline GT-R

Tokió: Egy szívtipró, tökös japán 19
A gyártó már el is készítette az autó Nismo változatát is, ami azt engedi sejtetni, hogy bizony tisztában vannak vele, hogy nem sikerült rosszul a sportos forma. A tuningverzió kicsit szélesebb idomokat, 19 colos felniket, alacsonyabb első spoilert és vörös-fehér-fekete festést kapott. Egyelőre még egyik variációban sincs motor, de a hivatalos közlemény szerint az utcai verzió 1,2 és 1,5 literes benzinmotort kaphat, automata váltóval felszerelve, míg a Nismoba 1,6 literes turbós erőforrás kerülne.
Tokió: Egy szívtipró, tökös japán 20
Bár a pici kupé még csak koncepció, úgy hírlik, a Nissan fel a karja venni a versenyt a GT86-os Toyotákkal, ami nem lesz egyszerű, hiszen a Nissannak nincs hátsókerék-hajtásra optimalizál, ehhez a modellhez megfelelő padlólemeze – egy ilyen kifejlesztése pedig nem kevés pénzt és időt emészt fel. Viszont ha megtartják ezt a remek formát, és megfelelő technikát tudnak alá varázsolni, lehet keresnivalójuk a piacon az IDx-szel.