Az egyik leghíresebb autótervező, Ken Okuyama dolgozott már a Porschénak, a General Motorsnak és a Pininfarinának is, illetve többek között olyan legendás sportautók viselik kézjegyét, mint a Ferrari Enzo és a Maserati Quattroporte. A japán tervező a Genfi Autószalonon mutatta be első saját fejlesztését, a K.O 7 nyitott, kétüléses modellt még 2008-ban, most pedig az idei Tokió Motor Show-n is előrukkolt pár igen egyedi megoldással.
Kode9
A pehelykönnyű kupé lehet a japán megfelelője a Lotus Elisenek, hiszen kimondottan erre a célra alkotta meg a Ken Okuyama Dizájn. A 4,1 méter hosszú sportautó mindössze 890 kilogramm, a motorháza alatt pedig egy 2,0 literes HKS feltöltővel ellátott, közel 320 lóerős motor duruzsol, azt viszont nem árulták el, hogy melyik motorgyártótól származik az erőforrás.
A Kode9 igen letisztult, minimál stílust képvisel, amivel a tervező (saját bevallása szerint) úgymond hadat üzen a túlságosan bonyolult vonalvezetésű, és törésekkel vagy domborulatokkal túlzsúfolt sportautóknak. Arról, hogy mikor, és egyáltalán lehet-e majd rendelni az autót, még nincs hivatalos információ, így pedig érthető, hogy az áráról sem nyilatkoztak.
Yanmar Y-Concept YT01
A japán Yanmar vállalat 1931 óta gyárt dízelmotorokat, de az eltelt több, mint 80 év alatt nagyban bővült a tevékenységi körük, készítenek építőipari gépeket, generátorokat, katonai- és mezőgazdasági járműveket is. Most pedig Ken Okuyama stúdióját kérték fel, hogy tervezzen nekik egy lélegzetelállító traktort. A gép elkészült, és éppen most debütál a tokiói show-n, a nagyközönség előtt.
Ezzel a mezőgazdasági géppel szégyenkezés nélkül állhatnánk meg akár a szórakozóhelyek parkolójában is, hacsak nincs méret és súlykorlátozás. Pontosabb technikai adatok nem szerepelnek a közleményben, de azt elárulták, hogy a traktor olyan navigációs rendszerrel van felszerelve, hogy akár az önálló munkavégzésre is képes, persze felügyelet mellett.
Te bevállalnád, hogy egy ilyen traktorral menj bulizni?
Simán, nagy királyság!
83% (5)
Háááát, határeset...
0% ()
Semmiképp, nagyon gáz!
17% (1)