Nem feltűnőek a változások, módosították a hűtőmaszk arányait, széjjelebb húzták az orsóformát, a tetőn megjelent a cápauszony-antenna, átrajzolták és L-alakú macskaszemekkel díszítették a hátsó lökhárítót. A képet öngyógyító, karcálló fényezés (új árnyalatokkal), valamint friss keréktárcsák teszik teljessé.
A beltérben az IS-ből kölcsönzött, új kormánykerék vár, az Optitron műszerpark beépített TFT-kijelzővel is kérhető, a multimédiás képernyő új kialakítást kapott, a Remote Touch kezelőfelület pedig állítólag felhasználóbarátabb lett. A multimédiás és navigációs rendszerek kezelhetősége javult, köszönhetően a hatékonyabb hangvezérlésnek és a középkonzolon elhelyezett kezelőszervnek.
Az audiorendszer hangzását világelső bambuszrost-hangszórókkal javították: az öntési folyamat során természetes anyagokat (pl. faszén) alkalmaztak, így vékonyabb, ezáltal állítólag tisztábban szóló membránt kaptak.
A módosítások sorában olyan apróságokkal találkozhatunk még, mint az ESP kikapcsológombja, az abroncsnyomás-felügyeleti rendszer vagy a Lexus multimédiás kijelző. Új színek és anyagok (például az LS zászlóshajónál is alkalmazott, fekete-szürke rétegezésű shimamoku fa) jelentek meg a középkonzolon, az ajtópanelek kárpitja és öltése is megváltozott, új az üléskárpit-választék is.
A CT 200h eddig sem volt különösebben nagy fogyasztású; ám CO2-kibocsátását most 87-ről 82 g/km-ra mérsékelték. A karosszéria a ragasztással kombinált ponthegesztéseknek köszönhetően merevebb lett, ami lehetővé tette a futómű átdolgozását: újrahangolták a rugókat, a lengéscsillapítót, valamint megnövelték a hátsó kanyarstabilizátort. Emellett javult a zaj- és rezgéscsillapítás, csökkent a közegellenállás.
A hajtáslánc sem maradt érintetlen: 94 ponton módosították. Ezek egyike az erőátviteli rendszer, amely áthangolásával lineárisabban épül el a fordulatszám, jobban követi a jármű sebességének változását: összességében olyan hatású a CT 200h vezetése, mintha automata váltós járművet vezetnénk.
Az F-Sport modellvariáns is megújult: az IS F Sport modellhez hasonló, rácsos hűtőmaszk, egyedi hátsó szárny és keréktárcsák, exkluzív fehér fényezés, valamint alumínium pedálok és küszöbök, továbbá perforált bőrkormány várja az utasokat; a menetteljesítmények megegyeznek az alapváltozatéval.