A Concept XR Phev akár a Mitsubishi ASX utódja is lehetne, ám merész törésvonalai, áramvonalas idomai, átlátszó A-oszlopa és magasra húzott szélvédője azt jelzik: jó néhány generációnak be kellene még férni a két modell közé, hogy változatlan formában utcára kerülhessen a nevében (crossover runner) és megjelenésében atlétát idézni hivatott autó.
Nem is gond, hiszen a formabontó jármű fedélzetén elhelyezett technológiáknak úgyis kell még jó néhány év, mire sorozatgyártásba vennék őket: a tetőt borító napelemektől az adaptív hátsó tetőszárnyig mai színvonalon csak igen drágán megvalósítható megoldások ékesítik a 4,37 méteres, ötajtós terepkupét.
Ha a külső futurisztikusan sportos, hatványozottan igaz ez a belső térre: a négy utas négy különálló kagylóülésben foglalhat helyet, a sofőré azonban kontrasztos kárpitozású, ezzel is kihangsúlyozva az autó vezetőcentrikus jellegét.
A műszerfal leginkább a hatvanas évek amerikai autóira emlékeztet, egy központi tornyot két oldalról vízszintes elrendezésű műszerek határolnak. A kiegészítő multimédiás kijelző a szélvédő tövében, a műszerfal teljes szélességében kapott helyet, a kormánykerék agyát érintésérzékeny kezelőfelület foglalja el.
Míg a fentiekből a közeljövőben legfeljebb a kijelzőkoncepció egy része valósulhat meg, a hajtáslánc kiforrottnak és aktuálisnak hangzik.
Bár szabadidőjármű, az XR-PHEV elsőkerék-hajtású modell, amelynek 1,1 literes, közvetlen befecskendezéses, háromhengeres MIVEC turbómotorját (100 LE) kompakt, de nagyteljesítményű villanymotor (160 LE) segíti feladata elvégzésében. A nagykapacitású akkumulátor által kiszolgált hajtáslánc háromféle üzemmódban (soros hibrid, párhuzamos hibrid, elektromos) működtethető. Utóbbiban akár 85 kilométert képes megtenni káros anyag kibocsátása nélkül.
A legújabb japán módi szerint az XR háztartási berendezések táplálására alkalmas kimenő aljzatot is kapott: erről egy napon keresztül képes 1,5 kW teljesítményű készülékeket működtetni; a benzinmotort áramfejlesztőként üzemeltetve ez tíz napra növelhető.