Elég bonyolult a kör, de azért megrajzoljuk: adott volt a 2010-es Alfa Romeo Giulietta, amiből a Fiat társvállalata, a Chrysler tavaly elkészítette a lépcsőshátú Dodge Dartot. Ugyanez a modell Kínában Fiat Viaggioként került piacra, most pedig itt az Ottimo, a Viaggio/Dart ferdehátú változata, azaz az Alfa Romeo Giulietta kínai kiadása.
Ha nem is reklámozza, különösképpen nem is titkolja az Ottimo patinás génjeit a Fiat: lám, az autó
az Alfa Romeo középkategóriás modelljét, még annak furmányos ajtónyitó háromszögét is megőrizte – igaz, üvegbetéttel váltotta ki, a kilincset pedig a tradicionális helyre költöztette.
Miközben Kína továbbra is konzervatív piac, ahol a nagy hátsó lábterű, lépcsőshátú autókat lehet a legjobban eladni, a fiatalok itt is szeretnek dafke mások lenni, mint szüleik, ezért ők inkább a ferdehátúakban utaznak. Nekik szól az Ottimo, ami annyit tesz: ragyogó, tökéletes, a legjobb.
Ha lehetne nálunk kapni, vennél kínai Fiatot?
Ugye ez most csak egy rossz vicc?
0% ()
Ha elég olcsó és egyébként rendben van, miért is ne?
86% (6)
Úgyis minden Kínában készül már, miért pont itt finnyáskodjak?
14% (1)
Lépcsős fara dacára közelebb áll tehát a Darthoz (nem véletlen, ld. Viaggio szedán), annyira, hogy még .
Mindez persze csak akkor zavaró, ha valaki tudja, saját magától lopott a Fiat-csoport, mert megjelenésében cseppet sem tűnik kevésbé összeszedettnek az autó, mint mondjuk a Fiat Linea.
Az Ottimo vezetőállása, valamint motorkínálata megegyezik a Viaggióéval (előbbi a Dart hozománya), azaz 1,4 literes T-Jet benzines turbómotorokra számíthat a kínai ifjúság, 120 vagy 150 lóerővel, ötfokozatú kézi vagy hatfokozatú duplakuplungos sebességváltóval. Az alapár várhatóan 100 000 jüan, azaz 3,6 millió forint lesz.
A Fiat sajtóközleménye globális modellként emlegeti az Ottimát, érdekes lesz látni, hogy vajon tényleg eljut-e Kínán túlra a helyi gyártású modell.