A Ford Fiesta ST nem esik túlzásba. Figyelemfelhívó versenycsíkokat, vagy ordító kipufogót hiába keresünk, az utca népe csak egy mezei kisautót lát, semmi többet. Azonban a tapasztalt, lelkes autófigyelők könnyen kiszúrhatják az ST egyedi vonásait, ami megkülönbözteti a sima Fiestától: a méhsejt-mintás hűtőrácsot, az átrajzolt ködlámpafészket, vagy a kamu diffúzorral körített, dupla kipufogóvéget. Ha pedig tovább kutakodunk gyorsan rájöhetünk, hogy a karosszéria 1,5 centiméterrel alacsonyabb, kapott egy diszkrét hátsó szárnyat, és 17 colos felnik feszítenek alatta. 
232 lóerővel támad a tuningolt Fiesta 1
232 lóerővel támad a tuningolt Fiesta 25
Motorháza a Ford Focusból származó 1,6 literes, 182 lóerős, 240 Nm (koppanásig nyomott gáznál ideiglenesen növelt turbónyomással 290 Nm) nyomatékot termelő Ecoboost motort rejt. Azonban akinek mindez nem lenne elég, és jobban vágyik az adrenalinra, mint akit megcsípett egy mérges darázs, azoknak jár a kedvébe a Loder1899. 
232 lóerővel támad a tuningolt Fiesta 26
A német vállalat az egyik legrégebbi tuningcég Európában, 1899-ben alapították. Elsősorban Ford, Land Rover, Jaguar és Aston Martin optikai, és motortuninggal, továbbá klasszikus autók restaurálásával foglalkoznak. Ők vették kezelésbe a 2013-as Fiestát, ami 51 lóerővel és 95 Nm nyomatékkal lett erősebb, mint a gyári ST. 
232 lóerővel támad a tuningolt Fiesta 27
Az autóba új intercooler került – ami hatékonyabban hűti le a motorba érkező levegőt -, teljesen új kipufogórendszert szereltek alá, és a motorvezérlésen is változtattak. Ezeknek köszönhetően 232 lóerőre növekedett a teljesítmény, nyomatéka pedig 240-ről, 335 Nm-re nőtt. Végsebességet is sikerült feljebb tornászni 15 km/órával, ami azt jelenti, hogy akár 235 kilométer/órával is képes repeszteni a Fiesta. A százas tempót pedig mindössze 6,5 másodperc alatt éri el. 
232 lóerővel támad a tuningolt Fiesta 28
A fékek méretét is növelték, hogy a megállás se legyen probléma. Külsőre ez az autó sem különbözik túlságosan a hétköznapi Fiestától, minimálisan módosított lökhárítókat és küszöböket kapott, az ST-ből pedig megtartották a hátsó kamu diffúzort. Ezzel a Ford Fiestával bizony komoly meglepetést okozhatunk, mikor zöldre vált a lámpa. 
A gyárilag tuningolt 215 lóerős Fiesta ST-ről, és a 275 lóerős Focus ST-ről itt olvashattok.
Neked bejön az erősebb Fiesta ST?
Nagyon király, szívesen kipróbálnám!
100% (1)
Nem is tudom, szerintem a 182 lóerő bőven elég.
0% ()
Semmi értelme nincs ilyen erős elsőkerék-hajtású autókat készíteni.
0% ()