Harmincnegyedik éve adják át az Év Japán Autója díjat, ám a három és fél évtized alatt most először fordult elő, hogy nem hazai modell került a mezőny élére. 

Nem ez volt az egyetlen meglepő a Volkswagen Golf győzelmében: a nagy esélyes és korábbi bajnok Honda Fit (nálunk Jazz) ellenében rekord magas pontszámmal nyert az alsó-középkategóriás német. A lehetséges 600 pontból 504-et szerzett meg: erre sem volt még példa a díj történetében. 
A Golf győzelme már csak azért is elismerésre méltó, mert a modell csupán öt hónapja, június végén jelent meg a japán piacon. 
A második helyen a Honda Fit végzett, 373 ponttal, a harmadik a Volvo V40 lett, 167 ponttal. 
Három új alkategóriában is győztest hirdettek a Tokiói Autószalonon megtartott díjátadón: a konnektoros hibrid Mitsubishi Outlander PHEV az Innovációs díjat, a Mazda Atenza (Mazda6) az Emocionális díjat, míg a Suzuki Spacia / Mazda Flair Wagon törpeautók a ‘Kisméretű mobilitás’ díjat vihették haza. 
‘Különleges eredmények’ kategóriában is hirdettek győztest: itt a Daihatsu Move törpeautó kapta a díjat az idős és mozgássérült utasok beszállását megkönnyítő, liftezős első üléséért. A technológia előző generációs kivitele a fenti videón a Tanto modellen tekinthető meg; az idei évre ergonomikusabb, gyorsabb és kényelmesebb lett a különleges szerkezet.
A Volkswagen Golf idén már elnyerte az Év Autója, majd később a Világ Év Autója díjat is.